24/08-08

Packade ner Walpen och Peppe i våran dubbelgästsäng igår kväll och i morse när jag vaknade hade dom tydligen varit ut och fiskat... ut mej?!?! Varför!??!!? Svar: Dom kan inte få fisk om jag är med... Kanske är dom nervös att göra bort sej när jag står och vaktar på alla deras misstag eller så tror dom väl att jag ska dra upp alla deras fiskar... det brukar ju va så :D
Iaf så står dom där och väntar på mej när jag glider upp runt 11 tiden. De har varsit smile som täcker hela nyllet på dem båda. Dom ser luriga ut... Enligt Walp och Peppes utsago så har Walp dragit upp en 4,5 kgs gädda nu på morgonen.Givetis tror jag dem inte... Finns det bilder på gäddan som jag minns att jag sett? NEJ! Finns gäddan i båten? NEJ! Drog dom någonsin upp gäddan? Inte om du frågar mej... Jag tror dom snacka ihop sej under natten och sen bara typ ljög. Det är inte ovanligt att Walpar ljuger. En gång när jag frågade om han hade sett nån bra film så svarade han: "Ja, igår såg jag en riktigt bra film: Along came Polly!"
Jag och Walp pratade inte med varandra på ett år efter det... Man ljuger inte om filmer för varandra :/
Så jag dissa dom och trallade ut till Lemland för en oxfile middag. På nåt dumt vis så var biffen så seg så den inte gick att äta. Tragiskt på alla plan! Efter biffbesvikelsen så fick jag reda på att Mam o Pap hade tydligen några nät liggandes i sjön, så vi åkte ut allihopa för att ta upp dem. Lite lamt fiske, men bättre än inget nu när Walp och Pelle har startat nån sorts konspiration mot mej.
Vart inte så många fiskar, men en gädda och nån abborre fanns det på näten.
Lyckades få ett sjukt filmklipp när mammsen brytern nacken av en Abborre, blir ev. youtube på den någon gång!


Ewick och levande MSN-legend "YberGobbe2k8" på väg ut efter nät


Ewick håller som bäst på botar sin fiskskräck


och när fiskskräcken är botad ska den undersökas närmare!


Givetvis va Divius Bertius med


Förövrigt bor vi i det här huset... nöjd ewick?


Kommentarer
Postat av: Awick

Ewick har inte fiskskräck, bara gäddskräck. Ge henne ett par flådda abborrar som hon kan grilla så blir hon på bra humör igen!!!!

2008-08-27 @ 22:58:56
Postat av: Daniel Walp

OMFG jag ska skicka bilden åt dig snarast Jonas... fetaste fisken ever. När du e me får man inget vettigt, m sen när jag hade eget spö, eget drag egen båt då fick jag honom! Gäddsälen på 4-4,5 KG FETING.

Ägd är du Jonas. ÄGD

2008-09-01 @ 19:13:04
Postat av: Jant

Skicka den via MMS! AHAHHAHAHHAHAA

2008-09-01 @ 23:22:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0