Oändligt med mygg

Fisket gick åt helvete...

Petade i det nya batteriet i båten när mths och Jocke kommit och allt fungerade fint. Full fart till sumpen och på första kastet hade jag en gäddsäl efter draget. Kändes som början på en bra fiskedag. Sen gick det utför... Såg inte en fisk på flera timmar... Jocke kastade ca 100 kast och hade bottennapp på 94 av dem. Han var förbannad och undrade vilken dum jävla järsöbo som hade planterat allt skit i vattnet. Jag och mths hade tillsammans fått ihop till 1 bottennapp under den tiden... nåbb Jocke. Vi bytte sen ställe och åkte till en liten vass i närheten. Det var ingen bra plats alls... mest bara grunt och skit överallt i vattnet. På tredje kastet gick mitt kastspö av på mitten oxå. Då for nerverna.....! Vi bytte plats snabbt igen och åkte till... "fiskodlingen" (kom på namnet nu), Jocke och mths hade några hugg var medan jag satt och kastade 5 meters kast med mitt invalida kastspö. Fortsatte nöta tills mths får till det där hemska ljudet igen... det där "satan, där for draget igen" ljudet. *SCHNÄPP* Sjukt nog så kastade han mot land denna gången oxå och vi var rätt säkra på var det låg, men tyvärr hittade vi inte draget... Gjorde ju iofs inte så mycket, det var ju Walpens drag :D pwned walp... Åkte tvärs över viken och kastade i nästa vass. Där får Jocke dagens första riktiga napp men den sliter sej snabbt... Jocke får tilt och börjar gråta... Jag och mths kastar vidare utan att bry oss... händer inget....
Börjar bli sent och vi åker tillbaka mot Jant Mansion. Höll på tappa Jocke ur båten på väg tillbaka, men annars en mycket behaglig resa över vågorna. mths kan tänkas ha lite ont överallt efter en hel del rumpstuds i början av resan :p (mths, läs mitt tidigare inlägg om att odla fetingrumpa) Stannar till vid ön för att fördriva den sista tiden innan vi måste iland. Då får mths sin första gäddsäl på första kastet WEEEEEE!!!! Kom några glädjetårar rullande längs mths kinder då :) Vägde den inte, men gissar på ca 1-1,5 kg. mths tyckte inte alls om gäddsälen så vi kastar tillbaka den... Nån minut senare är det Jockes tur att få firre och han sliter upp den snabbt som en riktig getabo. Den vägde 2,4kg och ligger nu i min kyl och väntar på att bli kattmat. Jag låter dom kasta lite till så dom ska få chansen att kasta bort ännu ett drag och mths är inte sen att utnyttja den chansen. SCHNÄPP så låg min Jerk-Abbrorre på havetsbotten........ Alla får tilt...  Så vi åker hem, via Draken, via Jocke, via syrran, ut till rådjurslavan där jag sitter och trycker med mths och miljoner med myggor i nån timme. Såg ett djur, men rätt säker på att den fick vittring av oss (mths luktar illa hihihiih) så den hoppa in i skogen före jag hann se om det var en bock eller nä. Den kom ut igen efter ca 5 minuter, men då var det för mörkt för att se om det fanns några horn,så den kom undan... Djuret verkade rätt stingsligt andra gången den kom ut oxå, och med vinden i ryggen på en så liten åker så blir det som det blir. Tänkte åka till ett annat ställe först, men det var upptaget så fick ta första bästa efter det... Vi var lite lätt sena oxå :/ 
Imorgon ska vi på gåsjakt igen och efter ha slagit nytt världsrekord i flest myggbett på en och samma dag, så har vi nu utrustat oss med myggspray! Tror gåsjakt kan komma att bli en av mina favoritjakter! Ska försöka släppa förbi plastargåsarna imorgon oxå. Får mata von Pansne med valuim före vi går ut så ska nog allt va lugnt sen...



Mitt spö i flera delar än tänkt... Men som ewick skulle ha sagt: Va bra, nu får jag köpa nytt


Jocke med mths första gädda.


Jocke med sin 2.4 kgs gäddsäl. Rätt fin


Jag, ca 10 år, har skjutit en gråtrut + en havstrutt nere vid stugan. Havstruten finns t.o.m. uppstoppad


Jag, 11 år, och med min fösta bock +  våran Labrador Jacky. Tror geväret var längre än mej på den tiden...


Kommentarer
Postat av: Elin

Det blir inget nytt spö klåpare... Stor skillnad på saker man faktiskt behöver....

2008-08-31 @ 05:29:21
Postat av: jonas vigg-tant

sätt pengarna på patroner ist dom kommer behövas när vi ska till thorsholma och ta slätt i höst...

2008-08-31 @ 15:41:33
Postat av: WLP

What the PRKL... mittübraste drag som jag drog upp min fina feta 4+ kgs gädda på#"!)=#"!(=)Detta skall stå er dyrt, draget har mera affektionsvärde än de ynka 15€ som draget kostade. KATTASTROF.För övrigt mycket roande att både Mths &Jewakim plockade upp fisk men att "Master Jant"(Endast enlgt honom själv) inte fick ett skit o sumpade spöt... :)



Klart slut - Göteborgstjut

2008-09-01 @ 18:04:47
Postat av: Jant

Hur ska jag kunna få fisk med ett dampat spö? + att jag "lät" dom fånga all fisk den här gången... ofc

2008-09-01 @ 19:51:25
Postat av: ANTI jakt

Ni far satan inte till Torsholma!! Låt djuren leva!!

2008-09-02 @ 07:25:04
Postat av: Jant

Tyst Kim, du är bara sur för att du inte får komma med och jaga gås...

2008-09-02 @ 16:19:52
Postat av: Vego

Ni far inte dit å skjuter nå djur alls!!

Tills Thorsholma med den inställningen!!

2008-09-02 @ 17:23:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0