Typ 3 kast?

Det vart ingen spec bra fiskedag idag. Förutsättningarna var på topp, men allt jävlades från början till slut. Kom ut rätt sen oxå eftersom Brat-walpen skulle spela golf före vårat fiske.. Käre Walp är sned på många sätt och vis och när han sen prioriterar golf före fiske börjar man ju faktiskt undra! Hade faktiskt själv tänkt åka och golfa, men stannade nån timme extra på jobbet ist för att hjälpa Von Pansingen.
Anyways, Walpin vart rätt kaxig efter gäddan som "han" fångade igår och gled idag in till fiskarboden (våran nya favvo butik) för att köpa utrustning som passar ett fiskar pro som han själv. Han fick ett spö och en rulle för 50e och var då en av Ålands lyckligaste walpar. Han köpte även ny lina åt mej så jag kan få större å bättre fiskar och en våg så vi slipper ljuga så mycket om vikten. 
Så vi packa allt shit och åkte ut på sjön på väg mot "sumpen"! Vi ankrade en bit från stranden och jag kastade nåt kast medan Walp glufsade macka och tittade efter regnbågar. Plötsligt fick jag se en gåbbe tralla runt på holmen o jag vart lite nojjig och undrade om vi kanske skulle åka vidare? Walpen vart super nojjig och kastade macka och läsk i sjön och började hetsa mej som aldrig förr. Jag fick i snurran och minuten senare så puttrade vi vidare från Sumpen mot nya fiskevatten. Då ser plötsligt den supernojjigaste walpen att en liten snurrebåt förföljer oss! Hans nojja smittar av sej på mej och vi spättar därifrån allt vad våra 55 ponnysar går. När jag tittar på Walp ser han lite blek ut... 5 sekunder senare när han ser att båten fortfarande förföljer oss så blir han så blek att hans pupiller försvinner. I hans bleka nylle så finns nu bara 2 vita ögon, vit hud runtom ögonen och vita tänder.... Jag tycker inte om hur han ser ut!

Vi kör ifrån han! :D :D :D! Ägd gubbe!

Lägger oss sen vid en holme långt ute i ingenstans och dricker en öl och jag sätter på min nya fina lina. Vet inte vad Walp fördriver tiden med just då. Han va iaf tyst å lugn. När jag fått på linan efter lite pulande så säger walpen att vi måste dra ut hela linan efter båten för att sen dra in den med ett tungt drag. "What the fuck ever, idiot walp" tänker jag för mej själv. Eventutellt så sa jag det åt han oxå, minns ej. Jag struntade iaf i att göra det och kastade ett kast utan några som helst problem. Vevade in och narrade idioten tillika! Nästa kast så löpte linan ut ca 15 meter innan det högg till. Från ingenstans hade linan traslat in sej i sej själv till en knut som var omöjlig att lösa för en Jant. Lätt irriterad försökte jag fixa linan i båten, men utan att lyckas. Jag var inte ens nära. Funderarde lite snabbt på att kapa linan men bestämmde mej för att jag säkert kunde fixa det hemma i soffan... Efter det missödet så gjorde vi som walp ville och kastade ut hela linan efter båten och veva in bla bla bla bla fag fag. Han kastade några kast, men eftersom Brat-Walp var så sen så vart det mörkt och vi trallade hem. Väl hemma satte jag i soffan i 5 minuter och försökte lösa upp den minsta knuten innan nerverna höll på att gå av. Kapade linan. Drog om den. Peta dit taffsen. Imorgon ska jag dra den efter båten.........
Så ingen fiske idag, men imorgon ska vi ut igen. Ska sänka gubbens båt före vi börjar kasta!


Trasslig lina
Trasslig lina, löste aldrig denna gåta

Diva och Myza
Diva och Myza myser

Elk, killed by Jant
En älg jag pälsa för nåt år sedan. Konstiga horn

Kommentarer
Postat av: Walp

Helt korrekt ch nära på sanningsenligt skildrande av dagens korta men intressanta äventyr :) bortsett från några påstådda regnbågssök och fag anmärkningar på mig =) men imorrn blir de über, förmodligen blir de gäddsäl på nya spöt me nya draget :P wooohoo



bye bye, blåbärspajj!

2008-08-23 @ 00:45:06
Postat av: Argaste av dom alla

Och jag som undra varför det va hål i soffan FF....

2008-08-23 @ 12:53:30
Postat av: FF= FUCK FACE

2008-08-23 @ 12:54:24
Postat av: Undrande

Ska du inte sätta in nå bilder på var du bor och dina katter och så??

2008-08-23 @ 13:30:27
Postat av: Jerry,s matte

Du kanske ska börja med golf istället????

2008-08-23 @ 21:20:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0