Walpens första gädda

Börja som vanligt med att kolla av området efter båtar som ser ut att kunna gå snabbare än våran M/S Aeg. Varför? Jo för att om man tjuvfiskar, som vi alltid gör, så vill man kunna komma undan snabbt och det gör man om man har snabbare båt än den sura gubben som ska skydda sina "privata fiskevatten".
På väg ut till första stället så blåste det rätt hårt och hoppade lite lätt i båten. Det resulterade i att Peppes spö fick eget liv och hoppade ur båten, ner i havet... och det var det sista vi såg av det spöet! Ringde till Peppe lite senare och bekände en av våra synder och hoppades att han inte skulle skrika så mycket i telefonen. Peppe var sten och lät mest glad att hans spö hade sjunkit..? Idiot....
Hann bara börja kasta så lyckades Walpen hiva iväg sitt 3 timmar gammla drag som han just köpt för 14e på fiskarboden! Kunde ha köpt 7 Battery för dom pengarna annars Walp.... Idiot...
Fick ingen fisk på fösta stället så vi gled vidare till nästa vass å börja nöta på lite där. Medan vi puttrade över till nästa ställe så kom ett av dom plötsligaste skyfallen någonsin! Från ingenstans började det ösa ner vatten från alla håll! Men det höll på i cirka 5 minuter och sen försvann det lika snabbt som det kom... men vi hann bli rejält blöta iaf! Efter det fick Walpen syn på en regnbåge och satt och tog kort på den och berömde den hit och dit... Faggot...! Efter några kast så fick jag äntligen ett napp... eller iaf bet den lite i draget och kasta upp arslet över vattnet, men det va tyvärr allt också... Möjligtvis såg vi samma gädda följa efter draget 2 kast senare... Vem vet?
Ingen fisk där så vi gled vidare till "Sumpen" för att pröva lyckan. Han bara komma dit så sa jag nåt i stil med: Walpusaste pasningen, kolla nu när jag drar upp en gädda på samma ställe som senaste pasningen....!"
Walp: Whatever... kolla regnbågen nu då... man ser ALLA färger..." *fag fag*
Han hann bara avsluta orden så högg gäddaset i mitt drag. Jag gjorde ett sånt där mothugg som jag hade sett att dom gör på TV och gäddan satt som limmad! Jag frågade Walp om han ville håva in kadavret och han nickade som en ivrig pingvin! Han tog över spöet och någon minut senare så hade Walpen sin livs första gädda i båten. Vi tog bilder å kelades med gäddan en stund innan vi kastade en stund till för att sedan bli skrämda av en gubbe som ev. kunde tänkas vara på väg att komma och sno våra fiskegrejjer. Full fart hem alltså... han såg ut ha en snabb båt oxå :/
Imorgon väntar det gäddmiddag i familjen Erikssons hus på gabbevägen.
Btw, det va min Jerk abborre som återigen fixa fisken.

Walpen håller på faller i koma efter att ha dragit upp sin första firre

Walp glad, fisken död
Walpen glad, fisken död


Jant: Kolla min frilla!!
Walp: Fisken blåser i mitt öra... *tihi*

Kommentarer
Postat av: Sampanaste Pasne

helt crazy av walphane...

2008-08-21 @ 21:02:54
Postat av: Walpius Hanaste

Vilken fantastisk dag det slutligen blev alltså! OMG tänkte jag halvvägs in på vår lilla tur när precis allt gick åt h*lvete... Spöet flög i sjön... En plötslig syndaflod kom från ingenstans och försökte dränka oss... Jag lade mitt drag för att vila på botten... och till på köpet hoppade gäddorna bara runt med sina små svansar o narrades med oss! Men sen svängde allt när monstergäddan högg på Jontes lottokast! Jant stackarn halkade till av kraften i hugget och snubblade ner i båten... Om det inte vart för mig hade vi tappat bort två spön idag! Men hjälte som jag är slängde jag mig fram över båtkanten och hann just o just ta spöet som trillat ner mot vattenytan. Med tt bestämt ryck med mina biceps jerkade jag fast draget i mostergädd-käften och började hala in den sälliknande varelsen. 2 minuter senare kunde inte ens Jonte misslyckas med att dra upp bamsen som jag parkerat vid båtens reling. Väl upp i båten uppskattade vi gäddsälens vikt till mellan 2-15 kilo. Sammanfattningsvis är jag sjukt nöjd med dagen, trots vissa motgångar... :)



Over and out, vargtjout =)

2008-08-21 @ 21:34:22
Postat av: Jant

Vi måste investera i en våg... Får ta upp det på nästa styrelsemöte!

2008-08-21 @ 21:40:52
Postat av: Papa stenaste pasnen

mwahahahahaha! fan vilka sköna inlägg =)

Dessa är ju sjuka att läsa nyktert... i fyllan viker man sig ju. jag är för övrigt i fyllorna nu. Fisken ser fet ut... eller är det walpen som är liten? Svårt att bedöma. Tror på det sista... 300g va d va? Kan stämma. Lägger mina slantar på 284,34 gram... efter otaliga mätningar av fiskaste proportioner och färger.



Mitt spö... ja, jag förväntar mig ett sprillans nytt Abu Garcia när jag kommer hem i helgen!!!!! =)



Stenaste papaste out.

2008-08-22 @ 01:15:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0