Älg igen... vägrar tydligen dö!

Idag vart det älgjakt. Den där sista sega kalvjäveln ska jaga ihjäl och det är inte så lätt tydligen!

vP, Tom och Mths trallade tillbaka till vassen för att bomba vigg och jag trallade till ett kallt torn för att inte sett ett skit! Lätt sugen på vassen jag oxå! Ist fick man sitta i ett torn och titta. Ingenting fick jag se heller!! Eller jag såg en hare... en vit hare.... Det är nåt väldigt fel med harars kamoflagedräkt. Dom lyser ju nu när det inte finns snö på marken! Såg en räv oxå, stor och fet och väldans lurvig!

vP, Tom och mths hade inte någon lycka heller. Ingen blåst alls och fåglarna flög inte. Det är iaf den storyn jag fick höra. Antagligen flög det sjukt mycket och dom träffa nada....  Vem vet...

Imorgon ska jag ut med Sandberg och skjuta knipa. Vågar inte gissa antal fåglar, men 5-6 st låter väl som en bra fångst =)

Pappsen skulle och köpa patroner åt mej idag oxå... jag hade ju inte tid eftersom älgjakten var ivägen och imorgon hinner jag inte före jag åker till lemland. Problem dock när Ybergobbe2k8 glömmer licensen hemma, men som tur va så träffa han på vP nåstans på stan, så dom fick ut lite patroner tillslut på Äventyret!

MB ringde i natt igen.... sten ... Eller jag gissar sten, jag orka inte svara, hade precis somnat. Sen kom det mess att han hade skjutit 6 grisar i ett skott.... Tur fan man inte svara i telefonen :D:D:D:D:D
Det visar sej sen att det var en sugga som han lagt i backen och att den hade 5 små griseknoar i magen, så därför fick han det till 6 grisar i ett skott. Han är så fyndig han där Bosse!!!

Nu snarka lite, sen knipslakt imorgon! Ska rigga mårdfällan imorgon oxå!


Hare... med bra kamo

Kommentarer
Postat av: Helge

Jag har ju talat om att vi är på 2 veckors semester, ställ in resten av älgjakten, det är bara slöseri med tid eftersom vi inte finns kvar i skogen.

2008-12-13 @ 22:11:34
Postat av: Kanin-fanclub

Det där är inga harar utan jättefina kaniner som du ger tusan i............

2008-12-14 @ 20:32:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0