Blandat junk

Idag började vi med knipjakt och vP. Mr Robocop Ginman var oxå med.... med sin Valmet som man måste skjuta fram säkring 2 steg för att kunna panga med =)

På väg mot Pansne så skulle jag via nån av jaktbutikerna, men ingen ville ha öppet en söndag kl 9.00?! Hur kan man ha stängt då? Det är ju snart jul och alla vill ut och skjuta! Då har dom stängt!? Vill dom inte sälja patroner eller vadå? Nåja, vi hade ju 150 skott med oss iaf, och Ginman skjuter ju max 2 per dag. Ibland 3 om det flyger mycket.

Kommer ut och ser att det ligger en fet hög med fågel utanför, precis som förra gången, och det blåser precis lagom, lite från norr. Perfekt!  Viggerna flyger iväg och täcker hela himlen och jag plaskar ut lite vettar. Sätter oss ner och ska väl börja bomba vilken minut som helst.


von Pansne ska förstås skyrta om hur rik han är, i vanlig ordning, och tar med en fåtölj till skåran. Orka...

Men idag vill inga fåglar flyga, och de stackare som flyger kommer inte på håll. Typ 200m ifrån är väl närmsta. Inte ens jag täcks skjuta på dom :) Man kan inte tro att det var här vi sköt 15 fåglar för 2 veckor sedan. Blir inte bättre när jag får ett mess från getas vildaste ligist, Kalle "Loski" Bergman, som har kastat 5 fåglar i sjön på första halvtimmen.

Vi får lite tråkigt och Ginman får hybris och bestämmer sej för att skrämma upp lite fågel. Ställer sej upp, pangar iväg ett skott och håller på flyger på rumpa.
Kim: Lite mera fart i den här bössan än i Glocken som jag är van med... HE HE HE!

Vi sitter en stund till och nada flyger. Kim sitter och pillar på sin säkring och börjar gnälla över att den inte går att få av! Bryter bössan och tittar lite och så tar han hur en patron... eller det är en hylsa!!! :D:D:D:D:D:D HAN HAR GJORT DET IGEN! :D Plockat ur en full patron och låtit tomhylsan sitta kvar. Samma sekund som Kim ser vad han har gjort så ser jag en min i hans ansikte som säger något i stil med: "HELVETE, dom kommer reta mej hur länge som helst för det här! Hur i helvete kan jag plocka ur den fulla patronen igen. Stupid Kim G! STUPID!" Jag ser den tomma patronen och nu slipper jag träna mage dom kommande veckorna. Skrattar så jag gråter blod. =) Samma sak gör vP. Ginman stammar ur sej nåt, men vi lyssnar inte.

Men efter en stund när vi lugnat oss lite så ser vi att det finns 2 st tomma hylsor som kommer från Kims bössa, och  han har bara skjutit 1 skott?! Det finns en chans att båda skotten gick av samtidigt, vilket givetvis Ginman påstår, men han vägrar skjuta ett skott till för att bevisa sin teori. Så storyn är fortfarande att Ginman plockar ur fulla patoner och låter dom tomma sitta kvar. Varför? Vet inte...

En stund senare plockar vi upp iaf, ingen fågel nära, ingen fågel flyger och det är rätt kallt idag. Så idag vart vi helt utan fåglar. Sjukt tråkigt, dåligt, slött och lamt!

Jag vart ju iofs inte utan, jag hittade ett drag liggande i vassen. Behöver bara att sätta nya krokar i det i vår, så är det som nytt =)


Nej, jag lämnar inte tillbaka det till någon som påstår sej ha tappat det i närheten!



Ginman plockar upp vettar
Det är bara 30 cm djupt, men tyvärr trillade han inte i den här gången :/


Ginman släpar båt
von Pansne kan släpa den här båten utan problem. Han går t.o.m. snabbare när han har båten på ryggen än när han går utan båt. Han var åsna i förra livet, men p.g.a karma så föddes han som von Pansen i det här livet. Bättre eller sämre?


Idag fick jag hem mina horn oxå. Skickade dem på bedömning till finland för att se om det skulle bli någon medalj för dem. Och givetvis vart det så. 2 guld och 1 silver! :D

På baksidan av medaljerna står det :
Vänstra hornet, 6-taggare: Guld 100 meter pojkar 15 år, Silver Kula pojkar 15 år.
Högra hornet 4-taggare: Guld 4x100 meter pojkar 15 år

Bra betyg antar jag....


Fick se Kims licens idag oxå.

Ryssvapen från första världskriget + traktordelar.

Betyg för jakten: 1/5 skadskjuta knipskallar.

Borde varit en död åda, men Ginmans tomhylsor räddade knipskallen.


Finare utan medaljer

Kommentarer
Postat av: Medaljören

Jasså, nu vet jag var mina medaljer finns!!! Tycker du omedelbart ska lämna dom åter til dess ägare som vunnit dom i ärlig kamp!!!!!

2008-12-21 @ 17:24:48
Postat av: VP

dagens citat av jonte:

Ni måste lägga kamouflagenätet längre ner, annars ser dom våra fötter!!

2008-12-21 @ 18:00:19
Postat av: montören

hornet till höger, kommer från returbock. skallen likna på ett renhuve. damn segkokat va de oxå.men man ser ändå att de e en mästare som fixat å monterat det

2008-12-21 @ 20:40:19
Postat av: Elin

Måste nästan säga att 4000e pokervinstchecken nästan va snyggare men han måste väl få ha en sak på väggen e ju trots allt jul snart

2008-12-22 @ 07:37:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0