Jul-jakt-klappar * updated

Tomten va snäll i vanlig ordning och jag fick väl som vanligt fler klappar än jag förtjänat gissar jag... eller så är det väl så att alla andra beter sej som grisar och min utdelning är som den ska =)

Anyways, här kommer mina jakt-klappar:

1: Gummistövlar från min hona. Har ett par bra "boots" som jag alltid använder, men som inte riktigt räcker till nu på hösten då vattnet är högt.

Diva är inte farligt, hon har mjuka öron och är vit!

2: Jakthandskar, fick dom av mamsen och papsen. Skulle jag inte fått dessa så skulle jag antagligen brutit kontaken med mina föräldrar, då jag önskat mej handskarna sen September och kunde köpit dom själv annars. Lite sent att få dem nu då säsongen snart är över, men lovar att handskarna kommer att användas flitigt i framtiden. Med dessa handskar följde 10 st påsar med "värme" som på något sätt ska värma tassarna när det är som kallast ute. Vet ej hur dessa fungerar eller om det behövs, men kan väl va bra att ha.... =) =)

Kanske den mest efterlängtade julklappen!

3: Öl-älgglas. Ölstop med texten: "Jonas Bärs" från Elins papsen och plast-mamse.
Man kan aldrig få för mycket glas... iaf inte för mycket ölstop! Inte nog med det så fanns det några älgar på glasen oxå. Dom typ parar sej.... och till dessa glas fanns givetvis medföljande glasunderlägg med texten: "Fiskelycka"! 


Älskog, bilden säger allt


Andra sidan, text! Bilder i bakgrunden oxå.


Underlägg, tack Mr Sväris & Mrs Plast-Sväris
* UPDATE* Fisken suger ju av fiskaren.... fucking sick. Händer aldrig mej!


4: Sen fick jag ett st Fisk/Slakthandskar från Elins syster Emma. Elin kallar dom diskhandskar, jag kallar dom Slakthandskar, och så får det bli!

Inte fan diskar man med handskar som har dödskallar.  Tack Emma =)

5: Presentkort på Sunes Jakt etc etc från syster + Kim. Blir väl patroner kan jag gissa =)=) =) =) =)= )=) =) Ev blir det ett fiskespö inför våren. Mitt spö gick ju av på mitten i höstas :/

Pang pang, boom boom!

För övrigt så fick honan min en julklapp oxå:

Gissa vad hon fick? =)

Vi vaktar Lessas doggze oxå. Den gillade inte spec mycket att vara ensam på julafton, så han rev ner alla jackor som vi hade i ställningen och tuggade sönder min jacka. + att den öppnade alla dörrar i hela 300kv huset. Men den börjar bli allt mera hemma i huset iaf, så får vi ha den här 2-3 veckor till så vill den nog inte flytta hem. Imorgon ska vi jobba lite på Bex lyhördhet. "SITT BEX!!!!!" ska bli "sitt bex". 

Hade gärna haft en jacka på mej om jag hade nån hel. Stupid dog! =)
Lessa: Den här hunden kommer inte hem på kommando, den är snart min =)


Hej vi heter Lessa och Micke och vi tror våran hund vill komma med hem....


Tomten. Trodde jag kunde lägga in ett kort med mej, tomten och farmor. Men på varje kort såg det ut som jag varit i flaskan under en veckas tid. Dålig kamera!

God Jul

Best Regards
Jant

Kommentarer
Postat av: Jant

Elin: Jag sa ju att du skulle ta med dej jackan!

Jant: Varför lyssnar jag aldrig på dej, du vet ju så mycker mera saker än mej!!!!!!



Jackan brann bra iaf...

2008-12-24 @ 23:48:32
Postat av: Evil-Einar

Elin "is the shit" jant du e NÅBB

2008-12-25 @ 11:38:35
Postat av: MB

Jonas fixa patroner nu!!

2008-12-26 @ 19:34:01
Postat av: Tomten

Tänk att man kan inbilla sig att allt man får är jaktgrejer.. fel fel fel...



1. Är ett par gummistövlar som du ska använda under vår och höst när du tex gräver om i trädgårdslandet eller är ute på promenad med Diva i hällregn.



2. Handskar som du ska ha på dig när du gräver i trädgårdslandet eller krattar löv, kan även användas då du plockar bär.



3. Ölglas som används när Elins papps o sväris2 kommer på besök, eller någon annan sympatisk person som vill dricka öl i glas.



4. Är diskhandskar som du ska använda då du diskar eftersom jag hört att du inte gillar att bli våt om tassarna.



5. Presentkort från Sunes jakt & fritid. Att användas till fritidsändamål, typ campingutrustning, sommarsysselsättning eller något annat lämligt att ha i trädgården mm mm



Jaja, vi får hoppas att du bättrar dig till nästa jul, och inser vad det är för julklappar du fått så jag slipper tala om det för dig då också.



2008-12-26 @ 21:29:47
Postat av: KimKim

Jadu Jant! Tror att det som tomten skriver stämmer bättre..=) Det va förövrigt en söt tomte som gästade er..=) Vi hade något annat kadaver som gästade syrrans hus i Lemland.=P

2008-12-27 @ 13:18:35
Postat av: Tomten

Tomten har alltid rätt!!! Och eftersom Jant inte vill inse det så har han nu fått sitt straff, och bör nu ha ont någonstans.

2008-12-28 @ 20:34:41
Postat av: Tomtemor

Men stackars Jant har du nu fått tandvärk, det är inte kul.... men du ska se att det går över till nästa jul om du är riktigt snäll.

2008-12-29 @ 20:23:22
Postat av: AA

Beror bristande bloggande på att du inte vaknat upp ur alkoholens rus sedan jul och nyår? Ha förtröstan det finns hjälp att få, sök på AA så får du se.....

2009-01-01 @ 19:18:09
Postat av: Anonym

Beror bristande bloggande på att du inte vaknat upp ur alkoholens rus sedan jul och nyår? Ha förtröstan det finns hjälp att få, sök på AA så får du se.....

2009-01-01 @ 19:19:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0