Saga: sämst i test

I lördags var det planerad älgjakt. Tyvärr vart det ingen älgjakt eller någon annan jakt heller. Hade kl på ringning, men var inte i så spec bra körskick så vart kvar på kudde. Säkrast för alla var nog det.

Söndag tror jag att jag hade planerat nån jakt, men MB har tydligen börjat fria nåt där ute i Eckerö, enligt rykten, så det vart ingen knipjakt i Eckerö. vP och jag hade under veckan planerat att åka ut på söndagen, men vP hittade en stor flaska mäsk och har fortfarande inte återhämtat sej. Senast igår hörde jag att han åt kattkex ist för Panadol?

Idag, tisdag, 2 dagar efter alla fylleslag,  tänkte jag riva upp vP för för lite knipjakt före jobbet, men inte heller idag kom vi iväg! Jag ställde inte klockan och vP ville inte ut och jaga, så det var en rätt dålig kombination för en lyckad jakt.

Ist var jag precis ut i skogen med ett gäng kartongskivor och testade lite olika skott. Klart sämst i test vart som väntat SAGA! 32g har en fin spridning och massor med kulor. 34g, lite sämre, och 36g totalt värdelöst. Man kan sätta in en fågel mitt i svärmen utan att träffa den. Vinnar blir ist GB 36g och DUP 36g (?) som spred som Saga 32g, och med många hagel. Det är vad jag ska köpa i fortsättningen... och vad jag vill ha till julklapp av den där feta röda.

Imorgon ska jag iväg på lite knipjakt ute i Lemland med SandbergPalten. Vet inte riktigt vad man ska väntat sej, men utan ska vi väl inte bli hoppas jag =)

I helgen ska det helt säkert jagas en hel del, men vet inte vad eller med vem, men sista älgen ska väl iaf fås omkull.




Kommentarer
Postat av: Jant

100 Sagaskott säljes billigt, först till kvarn. Undrar om man får byta in dom i jaktaffärerna?

2008-12-09 @ 12:18:10
Postat av: Patronerna

Alla skotten var 4or, utom Saga 32g, som var 5a. ty erix =))

2008-12-09 @ 12:26:51
Postat av: Helge

Bra att du varnar oss innan ni ska ut på älgjakt nu igen. Ni kommer inte ens att se en mule i skogen nu i helgen, vi har åkt på semester och är tillbaka om 2 veckor.

Hoppas att ni får skitväder där i skogen med mycket regn, snö och kyla.

2008-12-09 @ 17:54:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0