Alternativ träning

Eftersom Diva var lite småkass på att stöta rådjur, tror jag, så tog jag till "Alternativ träning"!  Det går ut på att låta henne se på rådjur/hjortar/renar och annat skjutbart på dagarna medan jag jobbar. Katten va dock den som tog störst initiativ!
Får se om detta har gett något resultat nån helg då jag har lite tid över...


TV vet allt!!


Här gick det inte att hålla emot längre.

Imorgon ska jag ut med MB och SS igen. Förväntingarna är kanske lite lägre denna gång efter det senaste fiaskot. Personligen gissar jag på:
1 knipa
1 gräsduck
2 svan
10 talgoxe
5 skarv

Borde ju va en hygglig fångst?

Vädret ska bli molnigt, några plusgrader, 5 m/s sydlig. Ska väl va bra antar jag. Spelar väl inte så stor roll om det inte finns fåglar sen iaf.
 
På tal om alternativ träning så var jag till en annan läkare igår med min fot. Han fixade den på typ 10 minuter. Märkligt hur det kan gå att fixa det så lätt fast man har varit till 2 andra läkare som pinat mej att äta antiinflamatoriskt i snart 6 månader! Tar väl på stoltheten att erkänna att man inte har en jävla aning om vad som är fel, utan ger nån pissmedicin som ska bota lite temporärt ist. zzz

Kommentarer
Postat av: Jerryboy

Hundar är smartare än katter,vi vet att vi inte behöver jaga för att få käk. Ta med kattfan på jakt istället så kan Diva ligga hemma i soffan o mysa o titta på tv istället. Du glömde skriva hur många vettar ni ska skjuta...........

2008-11-28 @ 11:19:22
Postat av: Jant

Beror på hur lättlurad SS är denna gång...

2008-11-28 @ 11:37:11
Postat av: elin

Diva kollar mest på getingprogram nu men hon e ju en utställningshund

2008-11-28 @ 13:27:04
Postat av: MB

Min gissning är på 20+ knipor och lite annat krafs :)

2008-11-28 @ 17:29:34
Postat av: MB

Jag gissar på 20+ knipor och lite annat krafs :)



Btv... 1 knipa?? har du sniffat lim eller nåt?

2008-11-28 @ 17:34:49
Postat av: Berra

Jag gissar på 20 vettar, 0 knipa o 0 talgoxar, ska bli kallt så talgoxarna håller till i skogen istället. Mycket klokt av någen med minimal hjärna.

Kan inte begära mera av koko jägare utan licens och ammunition.

2008-11-28 @ 22:13:13
Postat av: MB

vi kanske inte har licens... men amunition saknas det knappast:) Föresten jag har druckit 8 starka så jag e laddad och klar...

2008-11-29 @ 00:19:50
Postat av: Elin

Kanske det är en jaktkatt... Kanske vi får köpa flera av Lessa i nästa kull

2008-11-30 @ 00:20:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0