Bedrövlig helg :/ :(

Lördag eftermiddag

Åker till en av vPs stugbyar och ror ut till dom där små holmarna i vanlig ordning, kastar ut vättar och allt det där.
vP och mths satt på en mini-holme och jag och gästjägare Tommy H satt en liten bit bort. Blåser rätt bra och det ser ut att kunna bli en bra ankkväll. Det blir inte så... det flyger ingenting... Några skrakor hade vi på håll, men det var rätt tidigt så det fick flaxa vidare. Ångrade det senare.

Det går väl en bra stund sisådäran så hör jag och TH nån konstig smäll, låter som .... nåt konstigt. En minut senare ringer vP och säger att dom har skjutit en knipa och att den behöver bärgas. Jag hoppar i båten och ror dit i nästan 20 knop. Ror förbi dom och dom pekar mej i rätt riktning. Jag har inga linser i ögonen, så jag ser den inte först. Men får syn på nåt suddigt sen och ror upp båten i plan. När jag är ca 5 meter från knipan tycker jag det ser ut som den har huvudet uppe och skriker åt vP och mths och frågar om den säkert är död? Jojojojojojojo tycker dom och flinar... Jaja, ror fast den och när jag är 2 meter ifrån den ser jag att det är en av vättarna som slitit sej...... zzzzzzzzzzzzzz.... KUL!!! Orka reta en blind stackars pojke.... Rodde efter den iaf och sen tillbaka till TH. Höll föresten på ramla ur båten oxå när jag skulle sätta mej i den... Det tyckte dom oxå att va roligt...

Står och snackar lite skit med Tommy en stund senare när det smäller 2 skott från vP och mths. Ringer dit och dom har skjutit en ölburk. Jag vägrar att bärga den...

Börjar bli rätt mörkt och vi har inte sett en fågel på hela kvällen.... frustration, ångest, irritation och retardation! Börjar ge upp kvällen då plötsligt vP och mths bombar på igen. Tommy ser en fågel flyga iväg och vi fnissar gott åt nåbbsen på andra ön =) =)  Ringer vP igen och han berättar att den suttit i vättarna utan att dom har sett den??!?!? Sen missar dom den när dom skjuter oxå. Jävla nötter...

Jag och TH hämtar vättarna, plockar upp nåbb-Pansne och mths. Ror tillbaka och när vi kommer upp till bilen så vill mths att jag ska plocka ut några skott ur en påse. Jag fattar inte poängen med det, men när jag öppnar påsen så ligger det en knipa där?! Sjukt nog så kommer knipan, som dom sköt på, tillbaka drivande efter en stund, bara för att rädda vPs heder. Jävla bra humor dom har.... iaf roa dom sej själva... Men man måste väl lyfta på hatten och säga GRATTIS  VP!!! DIN ANDRA FÅGEL!! GO VP!!! GO VP!!!! Efter det åker vi hem. Totalt värdelöst. Har aldrig varit ut och jagat fågel i år utan att fått skjuta ett endaste skott. Jag såg inte ens nån fågel, förutom skrakorna. SJUKT DÅLIGT!

Bosse hade ringt tidigare på kvällen och båt var fixat osv, så nu fanns det inget som kunde stoppa oss!
Men... på vägen hem från ankjakten börjar det spöregna och blåsa. Ser inte så spec ljust ut inför morgondagen. Kommer hem och tittar på SMHI som lovar 10-15m/s. Det läste tydligen gåbben som vi sku låna båt av oxå, så han villa inga låna ut den längre. Kanske lika bra... 10-15m/s i ansiktet kl 7 på morgonen är inte så kul, så jakten var avblåst! IGEN! Jag gråter mej till sömns... Samma gäller Simon och Bosse. Vet inte vem som har det tyngst just nu. Vi behöver tröst och öl just nu :/

Eftersom knipjakten vart bortblåst så klurar jag på att åka och jaga lite rådjur med dogg ist. Ställer kl på 7, men när den ringer låter det som att det regnar och blåser ute, så jag tystar klockan och sover vidare. Vaknar sen vid typ 10 och tittar ut. ............................................................................. 3-4 m/s, lite moln och sol............................. PERFEKT JÄVLA KNIPVÄDER! Blir så deprimerad så jag inte ens kan äta frukost. Helgen har varit helt värdelös! Jag har inte ens skjutit ett skott.......

Funderar på att dra ut Diva i skogen och se om hon gillar att jaga rådjur... Men får se om jag orkar ta mej upp ur soffan. Kanske blir kvar här tills imorgon.


Jag vill skjuta dej!


Kommentarer
Postat av: F

2008-11-16 @ 11:16:26
Postat av: F

Jag lider med dej. Hade också en knipjakt inplanerad idag, men ställde inte p.g.a. vädret.

2008-11-16 @ 11:17:29
Postat av: Jant

Hade spelat på lotto i bolag med gänget på jobbet oxå. Deprisionen vart bara värre när vi inte vann 3.000.000 miljoner som planerat!



F, kan man stämma SMHI?

2008-11-16 @ 11:19:28
Postat av: Von pansne

å i vanlig ordning så e d jag som står för fåglarna under jakten :) har du ens skjutit nån i år jant? börjar bli ginman snålhet stuk på dig nu som int ens lossar skott...

2008-11-16 @ 12:58:49
Postat av: sandberg

vilken fin 2-3 du åkte på mot dina ess. var i helvete är uppdateringarna det är tisdag nu

2008-11-18 @ 15:27:41
URL: http://lemland.blogg.se/
Postat av: Jant

Dåligt med jakt, finns inget att skriva...

2008-11-18 @ 15:28:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0