Jag är inte död....

Men nästan iaf... Jag har jobbat natt en vecka och det är typ det samma som att vara död.

2/11
Iaf, söndags så var jag på elkhunting i lemlandsskogarna. Det blåste kallt som satan precis överallt och jag satt och frös hela dagen i ett torn. Såna gånger funderar man starkt på att lägga ner älgjakten.... får att jaga annat ist. Vi fick inte ett skit... Vi såg väl ett gäng älg, typ 5-6 st, men vi får bara bomba kalv nu, så då hjälper det inte att det springer tjurar runt tornen. Efter att ha frusit ihjäl flertalet ggr så fick jag äntligen åka hem. Tänkte sova en stund eftersom jag skulle jobba natt, men icke. YberGobbe2k8 med fru (mamma) infann sej i mitt hus och pratade om massa saker som jag inte orkade lyssna på, så ingen sömn före jobbet. Sen blir det koma. Åker på jobb, kommer hem 6-7 på morgonen och har varit vaken ett dygn. Sängen är mjuk, varm och allt det där och jag hinner bara somna så kommer MISE och väcker upp mej. Jag hatar MISE. Diva oxå. Somnar om igen... Då kommer MISE IGEN! Skulle jag haft en 3.0.8.a vid sängen skulle jag suttit inne för mord idag... om jag inte lyckats lura polisen att det va vP som dödade 2 oskyldiga sopkillar... Iofs lär ju aldrig polisen tro att vP skulle lyckas med det... men iaf.... Sov 4 timmar... Sen upp och ligga soffa en stund. Sen jobb igen... så höll det på i en vecka. 

6/11
På torsdagen va jag ut på jakt med vP. Vi såg typ 1000-1500 knipor och vigger, men ingen som va närmare än 1 km...  Det var helt vindstilla och ingenting flög.. alls.... Helt dött... jävligt tråkigt. Höll på somna för mej själv... Men plötsligt börjar det rycka i vP (jag har sett det där ryckningarna förut, det är fågel på gång!!) tillika som han skrik-viskar "DET KOMMER EN TRUT". vP tar upp bössan och siktar och ska precis panga ihjäl den tillika som jag vänder mej om ser en... HÄGER? LOL? 
Jant: Pansne... det är en Häger...
vP: Är det? Säker?
Jant: Mjo... skjut inga den inga nåbbjävel

I samma ögonblick ångrar jag mej... Tänk va jag kunde retat vP om han hade skjutit en häger som han trodde var en trut.... Blir arg på mej själv .... Måste vara snabbare i tanken i sådana situationer. Jag skyller på min insomnia/koma...

Sen tillslut kommer det en ankjävel vinglande från ingenstans. vP och jag skjuter i samma sekund och ducken ramlar ner som en trasa. Omöjligt att säga vem som träffa den, men vi vet väl alla svaret vid det här laget? =) :D :) Jant mästerskytt eller vP, hej jag skjuter en anka vart 26 år... hmm di dummm....

 På lördagen skulle jag ut på älgjakt, men ställde inte ens in klockan.... jag sov ist... typ 15 timmar eller så. Sen på söndagen skulle jag jaga älgar, men jag glömde ställa klockan och sov ist... typ 15 timmar.... *mmmmm*

Jobbade kväll på måndagen och hade dygnet så felvridet som det bara går att ha det. Bestämde med vP att vi skulle upp på tisdagen och panga lite knipa... men vi sov ist... typ 12 timmar!

På onsdagen skulle jag ut och skjuta knipa med Sandbergpalten, men det regna lite så jag sov ist... bara 11 timmar...

Torsdag, nu skulle jag och vP skjuta knipa... och vi kom faktiskt iväg. Steg upp vid 7 och trallade över till vP-knösen och vidare till ... vassen... Rodde ut med hans mini-båt... Fick ta närmare 3000 årtag för att komma ca 200m.... Bra utväxling på den rodden....  Vi är väl ute ca 8 kanske, minst 30 minuter för sent, och det flyger ingenting. Platt lugnt igen... dåligt. Tar väl till just före 10 innan det kommer nån knipa. Lite långt håll, men vi testat lyckan i ren desperation. Inget ramla. Flytta oss lite längre fram för att få bättre lägen. Vart mera synliga och ingen fågel ville komma nära. Utom en trut =) Pangade den och den vek ihop direkt. Såg att det var ett vingskott, så jag gav den en salva medan den ramla ner. Har blivit rejält knipskadad efter mina äventyr med Sagapatroner och dykande knipor. Nu skjuter man fåglerna tills dom är utan fjädrar! Nåja, den dog inte helt och vP plocka ur sina dyra fina Winchester patroner och peta i lite Sagaskott för att avliva den.  20 meter, stilla på vattnet, allt är perfek... PANG!! ... ... ?.... ? Truten tittar på oss, vi tittar på den.... Jag börjar gapskratta och vP börjar svära. Skottet tog perfekt, rätt över fågeln och den reagerar knappt. Jag skrattar så jag får ont i magen medan vP laddar om och skjuter ett skott till! Samma icke-reaktion och jag håller avlider av smärtorna i magmusklerna. Saga har återigen talat och vP svär så mycket över skotten att jag tror han hittar på nya svordomar undertiden. Sen åkte vi hem... Vi såg en säl oxå föresten. Den va typ som en svart prick.

Idag är det fredag och jag ska inte jaga nåt imorgon bitti vad jag vet, men på kvällen blir det ankajakt med pojkarna från jobbet. Det blir säkert kul. Kanske vP kan få skjuta sin andra anka?

På söndag är det tänkt att jag ska ut med MB och jaga igen. Vi har varit påväg i flera veckor, men Bosses fylla, min älgjakt och dåligt väder har satt käppar i våra vattentäta planer... vattentäta... haha.... .., Stenbäck sku med oxå.... han börjar få ont om mat i frysen och vintern närmar sej med myrsteg. Han börjar låta desperat i telefonen. Det enda som kan stoppa oss nu är ifall vi blir utan båt. MB hade lånat ut sin och min ligger under tak hos mormor, så är det nån som har en extra båt att låna så kan ni säga till. Sover dåligt nu på nätterna när jag inte vet om vi kommer att komma ut och jaga eller inte... tär på själen :/

POKER:
Har gått illa i mitt komatillstånd. Vart ett hav av badbeats. 1-outare och annat satskap har jagat mej. Förlora 8 st 50/50 på raken oxå. Vet inte varför jag har börjat räkna dom, det är nån sorts tvångsbetende. Illa.... Va faktiskt nära att vinna en 50/50 för nån dag sedan. AJ mot 33. Floppar A och jag känner att det är min hand, men näääääääääää, RR stege på 3orna... Men det va när iaf! Omaha hand: KKQX mot QQXX -.... river Q....
Sen en vacker 3-way pott med mitt middle-set mot bottom-set mot AA. Bottom-set drar rr färg. Satans jävla skit cashgama! HATA!

Tror jag måste börja dissa badbeatsen och skriva om vinsterna ist, men dom är så få =)

Sen min favorit

Check, bet, jag all-in, syn, syn... Var är mina jävla 1-outare då?

Dåligt med bilder annars, så ni får nöta text.

Ska försöka uppdater lite oftare än varannan vecka i fortsättningen. Sätta in lite bra bilder oxå. Svårt att få riktigt bra bilder när inte Ginman är med dock :(


Sälar ska skjutas i ögonen, visst Sampe... eller klubbas

Kommentarer
Postat av: Von pansne

till mitt försvar gällande gräsanden.. jag använde winchester skott å jant saga skott.. vem tror ni fick fågeln? :D

Btw jant.. du glömde skriva om dom mystiska varelserna i vassen..

2008-11-14 @ 23:17:13
Postat av: Jant

Mjo, men jag behöver Fox Mulder och Dana Scully för att kunna förklara det... Ge det ett försök du vP, för jag fattar fortfarande nada av vad som hände.

XXX Jant

2008-11-14 @ 23:46:39
Postat av: Von pansne

men du kan ju beskriva händelsen.. fox mulder röker ju mest på å pökar runt nuförtiden..

2008-11-14 @ 23:58:25
Postat av: mths

nu ska ja gå och sova

sådär... nu har ja kommenterat din skogsturk

2008-11-15 @ 02:07:35
Postat av: sandberg palt

ja som jag alltid har sagt. du e lite av en kärring när det gäller att frysa. men nej jag vet hur kallt det kan vara.

pokern vänder igen. skulle vara skojjigt med lite hem poker snart. men du har väl inte tid du jobbar ju hela jävla tiden.



sköt om dig

2008-11-15 @ 19:38:50
URL: http://lemland.blogg.se/
Postat av: Agne

Men titta du har kommit tillbaka och du lever, prisa ... Har du tagit bort dörrarna i huset eftersom du blir väckt, av något gulligt djur, sätt genast tillbaka dom så får du sova bättre när du jobbat natt så kanske du både skjuter och spelar bättre i fortsättningen. o du, arbete ger hälsa och välstånd! säger de som vet i alla fall

2008-11-15 @ 20:06:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0