Ankajakt igen... GRATTIS VP! :D:D:D:D:D

Var ju  ut igår oxå... vi var bara 5 pers, så vi fick bara 4 fåglar såklart... Det var jag, vP, mths, Jocke och Ginman.
Började med att mths kastade i sej en öl och måste gå och kissa. Tillika som han gödslar vattnet så ser jag e anka framför honom. Viskar åt mths att stå stilla och knipa ihop. Han lyckas med båda saker och ankan flyger fint förbi honom och jag sänker den. Som så många ggr förr så flyger det nu upp ett gäng andra ankor som legat i vassen och gömt sej och mths plockar ner en gräsduck! Nice shot m8! Den dör inte helt dock, utan simmar runt lite. Det är mörkt in mot skogen så jag ser inte att den har huvudet uppe utan tror den har några sista dödsryckningar. Så är inte fallet, den simmar in i vassen det var det sista vi såg av den ankan. Slött... 

Jag ror iaf ut för att bärga min anka och tillika så hör jag ett skott. DET ÄR VP SOM SKJUTER SIN FÖRSTA FÅGEL FÖR I ÅR!! WEEEEEE!! :D:D:D=) =) =) :=) :) :> Det är en vigg som han har lagt i backen och jag pinar dit för att hämta den oxå.

Hinner väl bara ro tillbaka innan vP och Jocke börjar bomba på ett par vigger... dom kom faktiskt och kasta i vättarna. För bra för att vara sant. Dom skjuter en så den ligger kvar i vättarna medan den andra får för sej att inte riktigt dö direkt utan hinner fly ut en bit innan den ger upp... Igen får jag ro som en besatt efter fåglarna. Tror faktiskt att vP sköt en av dessa oxå. Han är het just nu! Kan bero lite på att han köpt 17euros Winchester hagelpatroner oxå! Snordyrt, men dom kan ju döda vigg, så det är det lätt värt pengarna! =)

Berättade lite storys från första KG-jakten oxå för killarna, så Jocke bestämde sej att göra en parodi av KGs Bazooka och tog med sej en dammvippa och en ros ist för slaktarvapen. Fattade inte riktigt poängen, men men, Jocke är ju inte som alla andra... han är som mej...  eller nja, kanske inte riktigt...=) =) =)


Jocke, aka Don Juan med rosen i munnen och en dammvippa i tassen... Poängen? Vet ej...

Sen va det nån som sköt nånting till, vet inte vem, men det va iaf en vigg. vP var på lite busigt humör oxå och lurade mej när det kom en anka flygande.
vP: BAKOM DEJ JANT!!!
Jag vänder mej om, men ser ingen anka... eller jo... en stund efteråt så kommer det en anka...bakifrån... efter att jag vänt mej, så det betyder att den skulle kommit i famnen på mej om jag bara stått åt samma håll som tidigare. Tyvärr va jag ivägen för mths oxå, så den ankan kom undan... Stupid vP! Alltid ska han narras :/

Vi åkte hem sen. Va rätt trött så jag spela lite poker och somna där runt halv 11 typ...  Noterbart från dagens jakt: KG var så snål så han inte sköt ett endaste skott... Det är ju lixom skjuta som är själva grejjen? Undrar vad han gör sen när han ser någon bankrånare.... typ skriker åt dom att stanna? Iofs har han ju Bazookan till det...


vP underhåller oss med ett hagelsolo tidigt på kvällen. Tack kompis


Här är jag utklädd till rockstjärna senaste Hell o Ween, bilden tagen av Jocke

Kommentarer
Postat av: Jant

ty for the pix Petr0wnage

2008-10-10 @ 18:34:44
Postat av: von pansne

asså jävlar i helvete va sjuk du e :)

2008-10-10 @ 19:50:14
Postat av: Von pansne

jäkla jocke å hans krokar.. försöker t.o.m me änderna..

2008-10-10 @ 19:54:05
Postat av: Bertil

Dammvippan är perfekta att rensa bort krutrester ur bazookan med. Mycket klokt o förståndigt att tänka på säkerheten så att det inte blir rörbrand med hemska följder.

2008-10-10 @ 20:32:42
Postat av: L som i Lynn

Guud.. Jag glömmer aldrig fågeln i garaget.. VIDRIG STANK! Huj.. Hur pallar ni?

2008-10-12 @ 19:35:45
Postat av: Von pansne

men d va en skrak kärring, å den ska jonte äta själv :)

2008-10-12 @ 19:45:30
Postat av: Jant

Snäll som jag är så bjuder jag dej på skraktanten... vilken snackar ni om förresten?

2008-10-12 @ 19:53:15
Postat av: L som i Lynn

Den var i Giggis garage.. Vette tusan vad de gjorde med den, men blodiga var de och skit luktade det! Fy faaan!

2008-10-12 @ 19:57:25
Postat av: Von pansne

ne jant, skraktanten ska lagas skillt åt dig!! du måste ju ät din första fågel du nånsin skjutit :P

2008-10-12 @ 20:48:57
Postat av: Kalle

Händer inte mycket på den här sidan, har Jant gått i ide precis som björnarna??? Någon som har ett förslag på en bättre blogg?

2008-10-14 @ 21:49:07
Postat av: Jant

Jag är lite lat från och till... Ibland rätt ofta oxå. Mest hela tiden... Men det gör inget, jag trivs så =) :D :) >D >)

2008-10-15 @ 01:02:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0