Äntligen vänder det! * **

Nu vände det och allt kom på en gång...
JJ mot AA, all in efter flopp och jag får RR fyrtal :)
AQ mot KK, A på river =) Så vinner man sng =) =)

1a + 2a  i två st 18 pers SnG på raken, + 3a i en 90 pers sng. Fick en beat sista handen i den mot chipleadern.
Knappen synar, SB aka Chipleadern synar och jag checkar BB med 4-5.
Flopp 4-5-K.
Chipl checkar, jag checkar, knappen bettar 10k, chipleader raisar till 20k, jag all-in för 85k. Knapp fold, chipleader syn med KJ... turn blank, river J.... :/ Hade varit en lätt seger om den handen hade fått stå... men man kan inte alltid ha tur, även om det nog krävs en hel del tur för att jämna ut gårdagen + tidigare idag....

Nu en kvällswhisky + en SnG till, sen nassa

Hade bra kortsnitt i en SnG oxå. AQ AK AQ AJ skit AK... rätt bra på 6 händer.

*
Hoppade in på ett Omaha Hi CG oxå.. 3 dubblade rätt snabbt innan hela bordet vart tomt... super super super aggro, payed off =)

Lirade 2 st 18 pers sng till.
3a i ena efter höga blinds och mini utdragning. A7 mot K9... floppa 9a och ingen mera hjälp. Blir ofta svårspelat i slutet när blindsen stiger så mycket och det blir segt spel kring bubblan. Måste ha lite tur på slutet... 
 
I den andra så slutade jag 2...  Måste bara spela eeeeen till... sen sova... =) =) =) =)

Spelade tillika med Matte Sandberg några SnG oxå... pojken är född med fyrklöver i arslet och en hartass i munnen... Han vet hur man drar ut på riktigt, men så bygger han stack från start oxå! =)


**
Det vart några till...

En 9 pers SnG som jag vann + en 18 pers där jag slutade 2a...  vart rätt ägd HU. Han hade 75% av markerna och limpade AK. Flopp 3-3-K, han checkar, jag all-in och ... tja... jag drog väl dött typ. =)

Bra dag annars, Nästan gul igår, idag närmare 300 dollar +.... hade typ 50 dolls när jag gick på snark igår... Sjukt hur det vänder upp och ner... men nu ska det bara gå uppåt iaf.

Nu sova på riktigt. Natti natti


Kommentarer
Postat av: lemland

hartassen sitter också i röven. och fyrklövret hänger runt pitten

2008-10-30 @ 23:14:47
Postat av: Erik

http://i2.photobucket.com/albums/y46/lilltroll/CIMG0514.jpg



den där panga jag i lördags i Finström :)

179kg slaktvikt.

2008-10-31 @ 09:05:53
URL: http://www.jaktsnack.se
Postat av: Jant

Congrasts! Vilken fin kalv =) konstiga horn hade den dock. Min kalv vägde förövrigt 52 kg tror jag.

2008-10-31 @ 09:52:18
Postat av: Erik

Jo de var en grann kalv. Hornen ser egentligen ut som skit, men vafan. Har bara skjutit en kalv tidigare så jag e nöjd ändå.

2008-10-31 @ 10:01:44
Postat av: Jant

Juu, tjur som tjur =) Skjutit 2 tjurar, men båda har haft konstiga horn. En hade en fin 3a på ena sidan och sedan en klen spets på andra. Vi skulle ju bara skjuta 4-taggare, så vart lätt nervös när jag kom ner från tornet och såg det första hornet som hade 3 piggar :D



Andra hornet såg inte så spec konstigt ut, men "en kille som vet saker" sa att den antagligen hade blivit krockskadad, eller dylikt, för ena hornet var "snett", och enligt denna visa man så tar tjuren "krafter" till att laga benbrott etc ist för att bygga på hornet. Om det stämmer vet jag inte... Men tror det var så han förklarade. Kan ta en bild på det nån gång.

2008-10-31 @ 10:18:53
Postat av: Erik

Jo, jag har hört nåt sånt gällande rådjur också, när ena hornet är mycket mindre utvecklat än det andra. Att djuret skulle ha någon typ av skada på ena sidan av kroppen. Kommer du till pasne (eller vafan ni kallar han) :D ikväll då? Eller är du för gammal för sånthär kläuttjaffsande :P

2008-10-31 @ 10:44:55
Postat av: Jant

Kanske tittar förbi, ska jobba rätt sent... sen är jag lite pokersugen oxå... =)

2008-10-31 @ 11:30:30
Postat av: Jant

Men inte fan klär jag ut mej ...... förutom till fyllo

2008-10-31 @ 11:32:58
Postat av: Jant

Gårdagens skönaste hand.

Matte S hittar syn med 6-3 pre-flopp för halva stacken :D

Fi visar QJ.



Matte: JAJA! Nu tar jag han... satan... nu leder han... komigen då 3a!! FI**AN... död....

2008-10-31 @ 11:36:54
Postat av: Cassie

Någon pokerstory!!!???? Fattar fan inget av dina förkortningar, skriv ut i klartext vad du menar så vi icke pokerfreak förstår något. Jakt förstår jag allt av eftersom jag är gjord för det, men en massa konstiga kort fattar jag ingenting av, skärp till dig nu. Vill inte behöva ta en kurs i poker också..... Bättre med mera jakt, ger mera käk.

2008-11-01 @ 20:43:52
Postat av: Svenne

Hur går det,får vi någon förklaring över alla förkortningar snart, eller begriper du inte själv vad du skriver. Kanske brakfull och ramlade över alla tangenter många gånger.....

2008-11-04 @ 22:31:11
Postat av: Elin

Hm här händer inte mycket

2008-11-07 @ 12:50:24
Postat av: Bengt-Arne

Nej, håller med förgående skrivare, här händer ingenting!!!!!

2008-11-08 @ 20:59:26
Postat av: Björn

Är Jant en björn kanske? de brukar gå i ide på hösten, kanske återkommer han i vår om han inte frusit ihjäl innan dess.

2008-11-13 @ 21:19:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0