Jakt med polis, lite annorlunda

Japp, dagen vi all hade väntat på var kommen. Kim Ginman skulle med ut och jaga! Jag hade hört mycket rykten och jag visste att dom alla var sanna! Hans första fågel som han någonsin skjutit var en Åda. "Jag blundar alltid när jag skjuter!" Grattis Kim G!

Dagen till ära så var jag till polisstationen för att hämta ut min vapenlicens som legat där ett bra tag. Varit för lat för att åka dit och hämta den, men eftersom nu Kim skulle med så kändes det som man ville ha alla papper på grej på riktigt! Man vet ju inte hur noga Kim G är? Plötsligt får han väl nåt ryck och ringer och anmäler mej till en riktig polis (Kim är inte färdig utbildad, men som han själv säger: "Jag har samma befogenheter som en riktig polis").

Jag åker och hämtar honom lite över 5 och jag ringer en signal när jag är typ 100m från hans lägenhet:
KG: Yngrekonstapel Ginman!
Jant: Jo tjena...  Är du klar? Jag är precis utanför dej!
KG: Jag står vid bilen här ut ... MEN VA FAN GÖR DU!?! DU PRATAR JU I MOBILEN MEDAN DU KÖR BIL!! JAG SKA GE DEJ EN BOT!!!!
Jant: Men pliiis, du gör ju samma sak själv flera ggr per dag...
 *tuut tuut tuut tuut*

In med KG i bilen och iväg mot vP. vP står och slaktar lite fåglar när vi kommer och KG går fram och tittar lite på dom och ser lätt förbryllad ut. Trampar vidare förbi garaget där han stannar upp i någon sekund och tittar på en död trast för att sedan börja skrika igen:
KG: MEN FÖR SATAN!! HAR DU SKJUTIT EN TRAST OXÅ!??!
vP: Men plz Ginman... Den där har Malte fångat (Malte är vPs välgödda katt)
KG: jahap... jaja.... Malte ska fan få bot han oxå!

Jag känner att det kommer att bli en lång kväll och går igenom för mej själv i huvudet vad som är lagligt att skjuta och vad som inte är lagligt.

Sätter oss i bilen igen och ut till vPs stugor. Jag brummar på och är lite nervös inför kvällen och sitter lite i mina egna tankar. Då börjar KG skrika igen:
KG: MEN FÖR SATAN DU KÖR JU 80 PÅ 50-VÄG!! Nu tar jag kortet av dej i 10 dagar direkt!
Jant: Men för fan Ginman, vi är i lemland nu, alla lemlänningar får köra 20 km/h fortare än den vanliga hastighetsbegränsningen, så egentligen kör jag ju bara 10 över?!
KG: ...  asså är det faktiskt så?
vP: jadå, Givetvis, Jant skulle aldrig äventyra våran säkerhet.
Jant: Precis...
KG är tyst... skönt

Vi kommer iaf ner till stugorna, ner i båten, ut till en liten holme där vi kastar ut lite vättar och fixar och donar. Allt klart, bara att börja skjuta. Det är helt vindstilla och tyst, förutom ett par ungar som håller på nöter med ett gäng moppar fram och tillbaka typ 500m bort. Dom nöter hela kvällen och vi får alla lätt i nerverna. Ett jävla ljud som skulle få t.o.m. Dalai Lama att villa strypa ungarna.


Tar ett tag innan det kommer någon fågel, så jag lägger mej ner för att sola lite i det fina vädret, vP sitter och tittar i en buske och KG börjar dra fram sina vapen. Såg aldrig vad han lastade in i bilen, men tydligen skjutar han inte fågel som vi andra...


Ginman väntar på fågel med Bazooka

Japp, KG har tydligen tagit med en Bazooka till fågeljakten!
vP: WTF,  var fan har du hittat den där??!
KG: Var via polishuset och hämtade den... Fanns massa roligt bland allt skit vi beslagtar!
vP: jaha... troligt att du har licens på den där då?
KG: Njae... föresten har jag inte betalat jaktkortet i år heller! Men jag är ju polis, jag står över lagen HÄHÄHÄ

Efter att ha hört dom käfta en stund så är jag iaf helt säker på att jag inte behöver oroa mej över för att skjuta olagliga fåglar. Det jag oroar mej för nu är Ginman...

En stund senare har det fortfarande inte kommit någon fågel och KG gnyler att han e kissnödig. Han traskar iväg och sätter sej och pissar på berget som en liten flicka tillika som han har full koncentration på att hålla i snoppen. Så koncentrerad så han inte ser första fåglarna som kommer flygande över huvudet på honom. Ca 1 meter ifrån honom. Trodde ju KG höll uppsikt ditåt så vart lite snopen när jag ser och hör ett par vigg flyga över mitt huvud när jag solar som bäst. Ger han en avrusning och lägger mej ner och solar vidare.

Det går en stund igen och nu börjar det flyga lite fågel. Ser ett par änder som kommer rätt emot mej, alltså typ så rakt emot mej att om dom fortsätter med samma kurs så kommer dom flyga på mej. Ett drömläge. Jag drar upp bössan och siktar in mej på den första fågeln och skjuter, växlar om snabbt och ska skjuta den andra fågeln. Men så händer det som faktiskt inte kan hända! Den första fågeln dör inte!??!? Skjuter ett skott till på den tillika som den kommer i 70km/h rakt över mej, men det missar såklart. Kanske lika bra det, annars hade det nog varit hål rakt igenom ankan. Iaf, det där skottet är ett sånt skott som man inte kan missa. Det går inte... även fast du har skitskott och värdelös bössa så ska fågeln bara dö. Men icke. Bröjar starkt misstänka att patronerna är laddade med luft och krut. KG hann oxå med att skjuta ett skott på fåglarna med som vanligt blundade han och ingen fågel ramlade. Surt. KIM LADDAR OM!

KG och jag sätter oss ner igen och väntar och KG börjar berätta om drömmen han hade i natt.
KG: När jag hörde att vi sku ut idag så kunde jag inte sova ordentligt i natt.... fick mardrömmer om att jag gick runt på Arken som en Terminator och sköt fåglar med ögonen.... :/
Jant: Mhm... men det e säkert normalt  *idiot*
 KG: mmm, jag sköt med röda laserstårlar oxå... vakna helt svettig och grät
Jag kryper sakta bort från KG som sitter där och snyftar för sej själv


Ginman med laserögon som kan döda gudingar inne på Arken. Sick sick

Det som händer nu tar emot att skriva, men ibland måste man...
Det kommer ett par änder igen. Med samma kolitionskurs som det förra paret. Jag känner mej illa till mods, men tar upp bössan, siktar extra noga och skjuter den rakt framifrån. Den dör inte... DEN DÖR INTE!! SATANS JÄVLA SKITSKOTT!! JÄVLA PISSBÖSSA!!  Vänder mej om och ser dom flyga vidare. Tittar på Ginman och ser att han står och siktar på fåglarna. Så hör jag ett klickande ljud från honom tillika som han rycker till lite varje gång. Han gör detta klick-ryck move kanske 4-5 ggr innan han slutar. Jag fattar inte vad han gör. Har han säkringen på och försöker skjuta? Håller han på skjuter säkeringen fram och tillbaka att det är det som framkallar klickljudet? Då säger han plötsligt: Måste man skjuta fram säkringen två steg? Jag bryter ihop och skrattar så att jag får ont i magen... Jag förstår fortfarande inte riktigt vad som hänt, men det ser så jävla lustigt ut när han ryggar tillbaka för rekylen som han tror ska komma varje gång. När jag lugnat mej lite går jag fram och klurar lite på om han glömt att ladda om sedan han sköt senaste gången, men han är helt säker på att han har laddat om. Funderar fram och tillbax och jag säger åt honom att kolla om skottet har klickat, att problemet ligger där. Han öppnar bössan och tittar... jo det har klickat det var skottets fel! KG tar ut patronen och ser att det inte är en patron, det är nu en tomhylsa. Vad betyder det? Jo, det betyder att Ginman laddade om, men tog ur en full patron, och ersatte det med en minst lika full patron, medan tomhyllsan fick ligga kvar i geväret. När jag ser det så får jag ett återfall och skrattar tills jag får så ont i magen att jag biter mej själv i handen för att kunna sluta skratta. KG ser inte det roliga alls.... Och eftersom han bara har en avtryckare på bössan så "laddare den om"/ byter pipa med hjäl av rekylen. Men eftersom den inte vart någon rekyl när KG bombar med tomma skott, så avfyrades inte andra pipan heller.  HAHAH IDIOT! :D

KG hade tagit fram ett hagelgevär efter att vP gnällt på honom att det är osportsligt att skjuta med Bazooka, glömde skriva det. Han äger tydligen en valmet hagelspraka. KG är så jävla snål så han måste köpa reservdelar från traktorer ist för en riktig bössa...

Sen väntar vi en stund till och jag skjuter ner en anka. Minns inte så mycket av den händelsen men det var säkert ett vackert skott. Sen skjuter vi väl lite på skoj på lite olika saker, det är ju kul när det smäller lite =)

Det börjar bli rätt sent och rätt mörkt. Kommer 2 st ankor på sådär lite långt håll, men jag skjuter ner båda iaf. vP hävdar att han skulle skjutit en av änderna, men känns ju inte så troligt kanske? Sen lurar vi stackars KG att bärga fåglarna tillika som vi lurar han att ta upp vättarn =) vP är en elak pojke...

Sen ror vi hem och via vP med fåglarna, skjusar hem KG och skjutsar tillslut hem mej själv. 3 fåglar fick jag, 0 böter och jävligt roligt!


Ginman och massa svärtor

Minns inte exakt när den här bilden är tagen eller var eller av vem. Minns jag rätt så tror jag nån hittade alla dessa svärtor döda flytande i vattnet någonstans. Högst antagligen en polis som skjutit dessa olovliga fåglar och sedan bara lämnat dem. Finns bara en som åkt fast för tjuvjakt på våren, sedan jakten förbjöds för många år sedan, och det var en polis om jag inte minns fel? Rätta mej där... vet inte säkert =) Har ingen respekt för tjuvjägare... FY!

Läste oxå i tidningen att 29 av 100 Skarvar, som yrkesfiskare på Åland har fått licens på, är skjutna. Undrar om dom som har trillat ner brevid mej och MB när vi varit ut är inräknade i den kvoten. Svårt att veta. Dom som sköt dom kanske var yrkesfiskare... vad vet jag?

Föresten glömde skriva det, senaste jag va ut med MB så hade ju dom där bakom oss skjutit en skarv, den låg bland vättarna när sjöbevakana körde förbi på 50m.... Jag skulle varit nervös om jag var en avdom som satt där bakom oss... phew

Nu lite poker


Kommentarer
Postat av: von pansne

dåligt att inga ginman fick fler fåglar, fast han had bazooka... :)

2008-10-10 @ 19:52:22
Postat av: Bert

Du kan ju för bövelen inte ta med en snut när du ska tjuvjaga och visa honom alla bra ställen. Var ska vi tjuvjaga numera då? Nästa gång har han säkert uniformen på sig när han kommer för att låsa in oss bakom galler. Tänkte du inte på det, ljushuvud.

2008-10-10 @ 20:27:09
Postat av: Bella

Du verkar fortfarande köra med samma skit patroner som tidigare, inte konstigt att fåglarna lever. Kan inte Ginman fixa något bättre från stora lagret på polishuset.

2008-10-10 @ 21:19:53
Postat av: Ginman

Fy satan Jonte. Det som Jocke prata om att du ljuger till 98% av allt som du säger stämmer inte!

Det är ju fan 99,5% typ!!!



Du vet vad jag måste göra när du hänger ut mig så här. Jag kommer att vara trevlig till en början men till sist skicka in lappen i truten på dig!!! Klicka 4-5 grr haha!

2008-10-11 @ 06:54:11
Postat av: Von pansne

vadå lax club champs? va e d för klubb ginman? :P

2008-10-11 @ 08:59:41
Postat av: Ginman

Så står det på tröjan jo.. inga kommentarer:)

2008-10-11 @ 14:29:08
Postat av: Cassie

Tänker inte äta lax från club champs, de är ju gamla o ruttna. Man kan inte äta lax från år 1976, fattar ni inte det, d-j stolpskott. Spela bingo istället.

2008-10-11 @ 22:36:03
Postat av: Rabbit

Käka sallad istället för att skjuta en massa oskyldiga fåglar.

2008-10-12 @ 00:11:08
Postat av: Ginman

Ni e bara avundsjuka på tröjan:)

2008-10-12 @ 15:11:52
Postat av: L som i Lynn

Jag borde inte skratta, men jag gör det. Ginman är för goo :)

2008-10-12 @ 19:31:51
Postat av: Ginman

Såja! Äntligen en allierad som har lite över för mig "mot de stora pojkarna med de STORA orden" tack Lynn!

2008-10-13 @ 12:05:20
Postat av: Erik

Men förfan Jonte, där ligger en åda och en skrakkärring också. Var de skarvskyttarna som satt bakom er den där gången också?

2008-10-13 @ 12:05:48
Postat av: Erik

Och ett gäng svärteskärringar också för den delen. Konstapel Ginman verkar synonymt med värsta gradens tjuvjägare :)

2008-10-13 @ 12:09:04
Postat av: Ginman

Tro mig det kommer att stå honom dyrt en dag:)



2008-10-13 @ 14:33:41
Postat av: Jant

Vad ska stå mej dyrt? Jag har inte gjort nåt fel i hela mitt liv juh :/ En gång körde jag för fort föresten, sjukt nog så lyckades jag möta en polis denna enda gång jag körde för snabbt... :/ :(

2008-10-15 @ 01:15:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0