Odödliga änder

Det är inte bara knipor som vägrar dö!!!

På lördagkvällen va jag ut med vP och pangade ankor i vanlig ordning. Det blåste hårt och vP hade en rejäl bakfylla att brottas med, så han var mest bara gnällig och sköt illa i vanlig ordning :/ Tydligen hade han sovit dåligt på nåt litet rådjurskid under natten oxå :/ "Bambi"? :) Det flög dåligt med fågel, det fanns dåligt med fågel och de få som fanns vägrade dö fast dom var döda!

Vi hinner väl sitta en sisådäran 30 minuter innan jag får damp eftersom jag inte sett en endaste fågel. Tar med mej Ella och tänker gå en sväng runt vassen och tryna. Hinner bara gå några steg innan jag ser en viggtupp komma flygande förbi. Jag är inte sen med att få av säkringen och skjtua den.... trodde jag. Den börja ramla efter första skottet så jag trodde den va "paket". Icke, den flög vidare och jag sköt 10-20 skott till efter den tills jag inte såg den längre. Snopet...

Kommer tillbaka till vP och vi sitter väl en oändlighet eller två innan nästa fågel kommer... Det är en gräsanka som kommer uppglidande bakifrån om jag inte minns fel. Jag skjuter 10 skott på den, den dör inte. vP drar upp bössan och skjuter 1 skott och den dör.  Jag ska precis skjute lite till på den men slutar eftersom den viker ihop och störar mot marken. Tittar snabbt mot vP som ser så där sjukt nöjd ut. Det här är ju första fågeln som han själv skjutit sen vi börja jaga tidigare i höst. Men lyckan varade bara 2 sekunder, för sen la ankan ut vingarna och började flaxa igen. Jag var snopen. vP vart både snopen och förbannad. Ella vart helt tokig och började simma ut i vattnet för att hämta den.

Hur går det där till?!? !??!?!??!??!??!? Jagat i typ just under 20 år och aldrig nånsin förr har fåglar varit så jävla svårdödade. Dom vägrar hålla sej döda. Dom överlever dom bästa träffar från nära håll. Dom är döda för att sen återuppliva sej själva. Dom landar på vattnet som paket, dyker, blir påskjutna på nära håll igen och sen dyker dom igen för att försvinna!? Den här fågel som vi sköt nu så fick helt tydligt vingen avskjuten, men inte gjorde ju det nåt, för den laga vingen i luften och flög vidare..........!??!!?!??!?!?!? vP fick inte fram ord utan satt bara och gapade. Jag va lite trött så jag skratta mest åt det och visa sen finger åt Gud eftersom det helt säkert är han som håller på "healar" dom.
 
Jag lugnar vP en stund och sen sitter vi kanske en 15-20 minuter till innan nästa vigg kommer börbi flygande. Jag skriker åt vP att bomba den tillika som jag ska dra upp bössan. Jag fastnar med bössan i jackan och det blir lätt kaos. Ella hoppar upp i famnen på vP så han kan inte skjuta heller... Tillslut får jag iaf upp bössan å skjuter efter viggen på ett rätt drygt avstånd. Den ramlar ner.... men dör den? Svårt att säga, det går rätt höga vågor och vi ser den inte. Ella simmar ut iaf och letar men vid det här laget så är vi rätt säker på att den antagligen har dykt för att komma upp lite längre bort och sen flyga iväg. Brukar ju va så...  :/ Nåja, den här dog tydligen helt iaf, för Ella kom in med en vigg i käften! =)

Rätt lugnet efter det, kom en anka på bra håll, men såg den så sent så den fick leva den oxå... som alla andra.

Imorgon ska jag berätta historien om när Kim "Yngre Konstapel" Ginman var med ut och jagade anka. Det kommer att bli ett av dom bättre inläggen utan tvekan! Kan det bli tråkigt när "The Good" möter "The Bad Jant"? Lägger in lite bilder från denna jakt imorgon oxå, orkar inte föra över några bilder ikv.

Föresten, har ju börjat spela poker igen!
Har ju inte haft spec mycket lust att spela sen italien men testade för kanske en månad sedan med ett skott på FullTilt. Gula rätt snabbt och var inte så spec sugen på ett tag igen, men förra veckan testade jag igen. In med en ny hundring på Tilt och nu har det gått bättre och det är mycket roligare. FT har fullt med små tours helatiden som är perfekt när man ska bygga rulle. Inte fått till nåt vettigt ännu, men spelat rätt bra och är rätt nöjd. Förutom dessa billiga tours så spelar jag oxå cashgame på mikronivå. 0.10/0.25. Spelar fullring, och mellan 4-7 bord på samma gång. Blir mycket händer, så man kan spela tight och endå ha action lite överallt.

Lite badbeats första 2 dagarna:
 KK vs AA 3 ggr!?? ... zzzz
3 olika turneringar, ligger bra till i alla och inom 5 händer sker detta:
AA vs AQ, pre-allin, han får färg på sitt A.... zzzz
5-3, floppar stege, allin på flopp. killen får RR kåk... zzzz
55 vs AQ. Flopp A5X. Jag checkar, han bettar. Turn A. Han checkar, jag bettar över pott, han all-in. Jag blixtsyn. river A ger han fyrtal.
Efter dessa tre händer så åker laptopen ihop med en rejäl smäll! Surt att sätta ner flera timmar på tours och sen händer sånt där shit när man till på köpet ligger långt över medel.. Jesus christ monkeyballs!! Sånt där händer ju aldrig när man möter minsta stacken eller i början av en tour..... zzzzzzzzzzzzzzz

Nåja, 300 i nätrullen nu, och det ökar stadigt.... men sakta.... eller iofs, 300% på 3-4 dagar.... känns lite iaf




Kommentarer
Postat av: jansne

vadå min första fågel? FFS!! storljugarn :)

2008-10-08 @ 22:53:08
Postat av: Evil-einar

var e länken till ewick's blogg den verkar va mycke bättre

2008-10-09 @ 08:51:12
Postat av: Smurf

Här kommer länken...... http://ewickan.blogg.se/

2008-10-09 @ 09:34:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0