Aldrig igen

Farsan borde ha spö som lura ut mej mitt i havet! Vi såg typ 10 (tio!) knipor på väg ut, men det va fan allt det... "500 st knipor i viken"!  MY ASS!

Lyckades iaf övertyga mths, vP, Kuvdräggs Tom och Kim-Joakim att det var fullt med fågel där, så dom kom med ut till vassen. Trängde in oss i vPs lilla båt och puttra ut för att mötas av ett hav fyllt av tomhet! Fick lätt i nerverna när jag inte ens fick skjuta ett skott under hela kvällen! Rätt förbannad så att säga. Tom, mths och Jocke fick skjuta några skott, givetvis föll inget, men jag och vP höll på plocka upp vättar och fick snällt se på när änderna vingla förbi! Ska aldrig mera sätta min fot på den där jävla vassholmen... ska blunda när jag åker förbi den oxå så jag slipper påminnas om denna värdelösa kväll... Jocke såg att jag var rätt sur när vi kom tillbaka så han gav mej två tomhylsor som jag ska ha under kudden inatt så jag kanske sover lite bättre. Lukten av krut har en lugnande verkan på alla människor tror jag... och med tanke på förra nattens dröm så skadar det nog inte med lite krut under näsan när man sover.
 
Imorgon blir det ingen jakt, men på lördag morgon har Mästar-Bosse bokat in ett pass, och högst antagligen så blir det nån typ av jakt på lördagkväll oxå... söndag morgon: Obestämt. Skulle ju vara kul att få sova ut någon morgon oxå. Diva ska på hundutställning i helgen, så hon har resten av veckan ledigt för att ladda upp inför uppvisningen.... Hur man nu laddar upp för det vet nog bara Ewick och Diva själva.... zzzz


Dagens bild:

















TOMT, vi fick inget, alltså blir det ingen bild heller...  tycker det beskriver hela kvällen rätt bra oxå.... nu nassa, gn


Kommentarer
Postat av: jansne

Jansnes känslor om andjakten 25/9

tomhet, besvikelse, ilska, sorg, irritation, galenskap, paranoia? ja fan vet..

Inte ett endaste skott lossat, ingen trofé ingenting!

men vi hade ju iaf tur med vädret! NOT!! va för bra väder :( fast d känns ju dumt å klaga på d, men d e sant... Nåja snurran gick ju iaf bra :) förutom att jant körd på sten :(



säger som Nalle Puh sku ha sagt:

Om skottet inte dödar när det går av, är det bara att försöka med ett annat skott.



Eller:

Man kan aldrig va nere med en baikal..



Eller:

När det trillar ner en skrak kärring, räcker det inte att säga att du inte kunde hjälpa det, när allt kommer omkring kunde skrak kärringen förmodligen inte heller hjälpa att hon hamnade i hagelsvärmen



Eller:

Fastän det är förfärligt gott att äta änder, så finns det ett ögonblick alldeles innan man börjar äta dom, som är nästan ännu bättre



Eller:

Jant har inte mycket förstånd, men har ställer aldrig till någonting tråkigt. Han gör dumma saker, men det blir alltid bra till slut



Eller:

Utan Jant skulle äventyret vara en omöjlighet, sa Jocke högtidligt.... Omöjligt utan mig! En sådan Jant är jag! sa Jant stolt för sig själv



Eller:)

Kära Mths, sa Jocke och Tom , vad vi tycker mycket om dig. Det gör jag med, sa Mths



Nu räcker d för ikväll :)

Tack å hej viggpastej

2008-09-25 @ 21:14:36
Postat av: Cassie

Vad tragiskt, förstår att du har mardrömmar. Det är dax för dig att besöka en hjärnskrynklare o få lite terapi ganska omgående, annars kan hoppet vara ute och det vore inte kul. Kanske du skulle prova samma terapi som Diva får inför utställningen, det kan ju i alla fall inte bli värre. Fråga ewick om hon har några ordinationer, annars får du bädda ner dig i sängen och inte kliva upp förrän på måndagmorgon. Men bilden blev i alla fall fin.

2008-09-25 @ 21:22:47
Postat av: Evil -Einar

Jo nog kan man juh lungt säga att kvällen sög rätt hårt..

Dom enda som va på hugge va myggen,Han där stackars gräsanden som Jocke å jag bombade på var åt helvete för högt upp men va fan gör man när depressionen kryper i knutarna enda som hjälper e juh å bomba lite me bössa buhu en sorglig kväll helt enkelt

2008-09-25 @ 21:34:42
Postat av: Agne

Ibland behövs lite motgångar för att man ska uppskatta alla medgångar, titta på filmen "vi hade i alla fall tur med vädret" så förstår du vad jag menar. Allt kommer att bli bra, vad du än tror just nu. Håll ut, så ser du snart att det vänder.

2008-09-25 @ 22:02:45
Postat av: jansne

jo hoppas d (v)änder höhö

2008-09-26 @ 04:14:05
Postat av: MB

imorgon tar vi dom jonas....

2008-09-26 @ 22:32:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0