Ankjävlar vägrar bli hittade!!

Va ut med mths och vP i fredagskväll för att återigen få ihjäl änder. Testade nytt ställe idag och det såg helt klart lovande ut när vi kom ner till stranden. Flög iväg flera skockar med änder åt alla håll och jag började funder om jag hade med mej tillräckligt med skott!? Vi hoppar ner i båten och planen är att vi ska sitta i båten inkörd i nån vass sådär lite halv vackert och panga förbiflygande andar. Ingen hund är med idag heller då det skulle bli allt för tövligt eftersom vi inte tar iland. Anyways så åker vi över viken och det tar bara nån sekund så har jag bombat en viggtupp. Tyvärr var skottet snabbare än tanken och viggen landar långt inne i en vass. Det var den viggtuppen det.... Finns inte en chans i helvete att man hittar den utan hund! Jag förklarar åt mths och vP att vi inte får skjuta fåglar över vassen nåt mera. Dom förstår tillslut att jag har rätt och lyder snällt. När vi väl kommit på plats så väntar vi en liten stund innan första ankorna kommer. Dom kommer jättefint. Som på TV typ! Vi skjuter och det enda jag tänker på är hur många ur denna skock som kommer ligga på vattnet inom nån sekund. Svar: NOLL! vP glömde helt bort att skjuta tror jag. mths bomba på men missa. Jag sköt en anka och trodde att den dog, men den gjorde typ en Maveric/Goose undanmanöver och överlevde. Mitt andra skott missade kort o gott. Bra början... Efter det så tog det typ slut på fågel. Dom vägrade flyga och vP pangade på nån vigg men annars mycket lugnt. Precis före vi skulle åka så fick vi dock en sista chans. Det var vP som träffa rätt i en andhona och den åkte ner i plasket! Men den ville lixom inte hålla sej död utan flaxade på runt på vattnet och dumt nog rätt emot oss, så vP sköt ett skott till på den. Den va nu ca 5-7m från båten och skulle nu bara bärgas. Den låg precis bakom en vass.... ungefär. Trodde vi... Paddlade dit för att plocka upp den men då va den goooner. Sökte på som besatta men utan dessa underbara doggar så kan man fan inte hitta änder! Dom försvinner alltid!!! INSANE!!! Gav upp efter 10 minuters sökande då det var på gränsen till jättesvart ute.
Så totalt vart vi helt utan fågel. Trodde vi skulle ha närmare 10 st när vi kom ner och fick se all fågel, men icke! Jävla änder!
Jag hatar ankjakt.


mths och ninja-vP i båtin med bazookas

Kommentarer
Postat av: Giggi

var e näs petar bilden på dig då jant?

2008-09-20 @ 15:42:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0