Gästskribent: von Pansningen

måst väl skriva en liten kommentar om mig å Mths dåliga jaktlycka åxå...
Mths kommer till mig vid 18 tiden å så kastar vi in allt pick å pack i bilen på ett par sekunder, inklusive hund..
Vi tuktar lilla jaktbilen ner till vassen i typ 137km/h.. Väl framme gör vi oss redo för strid, vi smyger kattlikt genom skogen å vassen i jakt på änder, men väl framme var det helt tomt.. Undrar om dom överlista oss, men det har ja svårt å tro... Vi slår oss ner, mths i båten å jag i min nya jakt fotölj.. Mths sitter å kurar väl gömd i båten då han plötsligt börjar kvacka som en anka, stupid mths tänker både jag å ella, han sitter lugnt å kvackar för sig själv en stund å drar en tobak, då han plötsligt får svar från vassen... E en gräsands hane som börjar bli sugen på mths å hans kvackande, dom pratar en stund med varandra, men anden finner inte mths tillräckligt förförisk och stannar kvar långt in i vassen...

efter en stund dyker det upp några viggar från ingenstans och mths skjuter hejvilt, syns bara ett rökmoln från hans plats.. Själv så kastar ja upp bössan å ska just börja skjuta då ella mittiallt får för sig att hon ska rädda viggarna, och kastar sig i famnen på mig så jag missar så grovt, att jag nog inte ens träffa vattnet fast vi va nästan mitt i d, så dom flög lungt vidare...

Så sitter vi å slappar å ingen fågel kommer, men så hör vi hur det utbryter fullt krig på en annan holme.. fast jag e lite skeptisk till att d va några andra som sköt.. nu i efterhand så tror ja att d va mathias dåliga mage som bullrade...

Ännu en lite stund senare så hör ja hur mths blir duktigt nervös.. han kryper så långt ner i båten, så d enda som syns e tobaksröken och gevärspipan, han viskar förskräckt å pekar på en stor fågel som han e på väg å skjuta på... när jag snällt förklarar att det är en havsörn som seglar förbi..
Hände inte så mycket mera under den här kvällen förutom när vi sku hem, så höll mths tidigare and flört på att flyga mössorna av oss, vi som är helt oförberedda missar ju grovt som vanligt.. :(
Ella som litade helt på att hennes jägare gjorde sitt jobb, simmar ut å simmar flera km runt i viken å letar förbrilt efter en and som aldrig föll.. efter mycke rop å tjat så kommer hon iland, väldigt besviken på att hon inte fick bärga den här gången... Vi ser oss besegrade och traskar hemåt med bössorna på ryggen, när mths and flört dyker upp igen, (tydligen så är han en ganska duktig snackare iaf).. men oladdat som vi har, så blir d ju förstås inget nu heller :(
Hemresan med bilen sker i blindo, då mths flämtar så mycket imma på rutorna att vi inte ser ut.. (han tänkte förmodligen på anden, å vad som kunde ha hänt om d skulle blivit dom 2).

summeringen av kvällen så e iaf att den va totalt värdelös..
Men en sak va iaf positivt, vi har hittat ålands motsvarighet till James van Praagh (mannen som talar med andar), i mths nu är Mannen som talar med änder..

Kommentarer
Postat av: Hundförsvararen

Stackars Ella och Diva som måste släpa runt på en drös inkompetenta leksaksjägare som inte kan få ner en endaste fågel, så att ni får roa er lite. Förstår fullständigt att ni strejkar ibland.(skulle jag också göra). Blir det ingen bättring snart så kommer jag och hämtar er så ska ni vara med på en riktig jakt där ni får bära så många fåglar som ni vill.

2008-09-19 @ 21:27:20
Postat av: vego

SLUTA DÖDA!!!

2008-09-19 @ 22:32:40
Postat av: Aldrig vegan!

Jaja, finns fågel o fisk i frysdisken i affären eller morötter i grönsaksdisken. Bara att välja vad man vill ha.

2008-09-19 @ 22:59:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0