Lerduva *update*

Vart lite sjuk nu några dagar så det har inte hänt så spec mycket på jaktfronten. Spelade lite nätpoker medan jag var sjuk och det gick ju rätt åt helvete!

Anyways, var och pangade lerduvor idag med Mästar-Bosse. Han vart ju som sagt Åländskmästare för nån vecka sedana, för den som missat det, och jag tänkte att jag kanske kunde ge han lite tips så han skulle kunna ta steget längre och bli en riktigt duktig skytt... som mej! :) Kom dit med 100 skott, fick låna 75 st av vP, och började elda på ganska direkt. Jag har aldrig skjutit lerduvor förut, så det var lite ovant. Missade lite väl mycket i början, men det tog sej vart efter. Vet inte exakt hur det gick för M-B, men jag gav han lite tips mest helatiden... Såg inte ut som han förstog vad jag sa, för han sköt dubbelbommar på löpande band. Det var en pina att se :/ Jag sköt som sagt upp mina 100 skott + några extra som jag lånade av M-B. 100 skott kändes ganska lagom, ungefär samma mängd som man kastar iväg på en knipjakt en dålig morgon. Precis när vi skulle åka hem såg jag att M-B hade haft hörselskydd på helatiden och inte hört nåt av mina tips... idiot!! Men han får väl skylla sej själv...

Imorgon kväll blir det knipjakt nånstans i lemland hade jag tänkt. YberGobbe2k8 har nämligen, enligt honom själv, ca 500 knipor i viken brevid stugan. Min plan är att skjuta minst 250 av dem... Kanske inte imorgon, men sen till helgen typ. Fredag blir det ev. ingen jakt, men lördag morgon ska jag lura ut M-B nånstans om han kan hålla sej nykter en hel fredagkväll. Chanserna för det lär ju inte va så stor. Borde skjuta en säl snart oxå så Sampe blir nöjd. Han hatar sälar...

Har haft mårdhundsfällan ute några dagar nu, men ingen fångst... Dom är väl inte så desperata att dom äter skrakor...


Ler duva i siktet

Måste tränga in en jakt med vP och gänget oxå. Ska tydligen finns massa anka som vill skjutas runt hans stuga... och gås måste vi försöka oss på igen... och rådjur!! Älgjakten börjar ju snart oxå.... och rådjurs hundjakten.... PLZ GOD, gimme more time!!

*UPDATE*
Glömde säga det föresten, M-B vart så imponerad av mitt skytte att han ville att jag skulle ta hem buklan som han vunnit eftersom han tyckte jag förtjänade den bättre.... Samt ev ta hans öspelsplats som han ev skall få...
Jag kände att jag helt klart var värd dessa saker, men det kändes endå fel att ta emot det.... Jag är så storsint...

Kommentarer
Postat av: Giggi

Lol!! vi måst håll ella å diva inlåsta då, om d e rådjurs hundjakt.. sku va va lite synd om dom blev uppätna av galna rådjur...

2008-09-24 @ 21:00:59
Postat av: jansne

Vem har såna tama monster rådjur så man kan jaga hund me dom då? måst hålla ella å diva inlåsta då...

Kanske d e därför dom kallas RÅdjur, för att dom kan slita hundar i stycken.. :S

2008-09-24 @ 21:12:43
Postat av: Jant

Yea yea, vände orden fram och tibax och fel väg sen

2008-09-24 @ 21:28:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0