Tur?

Idag var jag, vP och mths ut och åkte lite båt. Letade fågel och ställen man kan sitta och jaga på etc. Iaf, vi spättar rätt ut i havet... va flera mil till närmsta holme... iaf flera hundra meter. Vågorna började bli sådär lagom stora att båten ville studsa lite så vP måste flytta bak för att inte slå sönder rumpestumpen. Han flyttade bak och vi gasar på allt vad det går en bit till, tills vi ser att patronerna håller på rasar ner från bettan! Jag stannar så vP kan plocka upp dom, och tillika han plockar upp patronerna så tittar jag lite framåt och ser att vi är ca 10 meter från en FET grynna! Vi kom körande i ca 25 knop och skulle vi kört rakt fram i mer än 5 sekunder till så skulle vi alla varit blöta och döda sedan länge... Båten i bitar osv.  )= Det var en sån där sjuk jävla tur som inte ens existerar som vi hade med oss idag. LOTTO!? Men folk säger alltid att jag har tur, så det var ju kanske inte så oväntat... Att vP och mths lyckades överleva måste ju bero på mej och min tur, så nu när jag tänkt igenom saken så måste dom ju vara skyldiga mej nåt eftersom dom åker snålskjuts på min tur!? Eller?

Såg ett gäng svärtor när vi va ut iaf... typ 100 st eller så... mycket sjukt i dessa septembertider.

Eftersom vi hade överdriven tur med grynnan tidigare så fick jag smaka på oturen vid pokerborden ist. Efter dagens oflyt så lär det ta någon veckan innan jag spelar igen.... Jag hatar folk som spelar dåligt och vinner iaf. Dom borde bli boxade genom skärmen!


Sådär kunde det sett ut om inte... patronerna plötsligt börja trilla ner? Sjukt...


Ett par hundra av dessa mitt i september är ingen vanlig syn... iaf inte för mej.

Kommentarer
Postat av: dario

Det där är nog en sjöorre Jonas, ingen svärta. Men de liknar väldans på varandra.

2008-09-20 @ 21:29:47
Postat av: Giggi

ja sku nog säga att d e en svärta ja.. sjöorrarna har ju en bula på näbben.. d har ju inga den där..

2008-09-20 @ 23:03:58
Postat av: Giggi

btw jant.. du borde skrivit nått om mths som fick smak efter att han va ut me mig å fick svar från en and hane, och måsta borsta tänderna före jakten, han hade nog för avsikt att hångla ner änderna ikväll..

2008-09-20 @ 23:17:06
Postat av: dario

Kan vara att det är en svärta, tycker dock det verkar lite märkligt med en massa svärtor den här årstiden :). Annars brukar sjöorrarna flockas rätt bra vet jag.

2008-09-20 @ 23:51:17
Postat av: Veggo

Grisar!! SVin!!!!

2008-09-21 @ 04:33:50
Postat av: Evil -Einar

Va e d jag hör efter allt skruvande av MIG för å få er pärla å gå som en trimmad vildkanin så tänker du ramponera henne tvärs över en grynna??? Hädelse... Nu e du fan skylldig mig ännu mera jaktturer,ha ju flygit så dåligt så jag int ens fått tomt i patronbältet när jag varit med...

2008-09-21 @ 08:35:20
Postat av: Jant

Lugn Tom, snart ska vi skjuta knipor, det kommer att gå åt skott i mängder!

2008-09-21 @ 10:33:43
Postat av: Jant

Dom här fåglarna kunde knappt flyga... Dom dök hellre när vi kom körande mot dem. Dom var väl feta och bytte flygfenor. Men jag kan inte lova att det var svärta, men tror nog. Va tror du vP?

2008-09-21 @ 10:50:17
Postat av: elin

Hejsan:)

kolla gärna in min blogg och lämna en kommentar, jag är ny i bloggvärlden;)

2008-09-21 @ 11:03:51
URL: http://www.metrobloggen.se/elinhansson
Postat av: Kiosken

Häpp.. vetifan hur jag trilla in på den här bloggen, men skön är den iaf. längesen vi hade våra bataljer runt det ovala bordet, hoppas man ser dej och även Bosse där snart. btw han verkar juh vara en jävel med hagelsprakarn.

2008-09-22 @ 20:32:40
Postat av: Bertil

Tur!!?? Jäkla klantighet att nästan köra på grynnan, ni hade väl inga flytvästar heller. Håll er på landbacken istället så att ni inte utsätter era medmänniskor för att bli påkörda av er fartdårar.

2008-09-23 @ 21:49:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0