vP vart rädd... jag oxå

Ikväll var jag och vP ut och pangade anka. Åker ner till båten, åker 150m över till andra sidan, kastar ut vättar, sätter oss tillrätta, jag skjuter en kråka, vP skjuter en trut. Sen händer det saker...

Jag skjuter ner en gräsduck som blir sittande på vattnet, så vi tvingas åka ut efter den. Den simmar rätt över till bryggan som vi just åkte från. När vi sen kommer fram så hittar vi inte fanskapet så jag hoppar i land och börjar tralla genom vassen. Då hör jag den en bit framför mej och jag tar några spänstiga steg fram och ser ankan simma ut i vattnet. Skriker på vP som skjuter på den från bryggan. Självklart så vill ju inte ankan dö, utan dyker en bit och kommer upp igen. vP skjuter, ankan dyker bla bla bla men tillslut så får ankan för sej att komma in mot land igen. Rakt i famnen på mej! :D Jag står helt blickstilla och väntar på att den ska komma upp på land. Det gör den och jag tar fast den och avlivar den... lite med hjälp av foten... Går tillbaka till vP och vi funderar lite över hur ofta man tar fast en gräsand i vassen på det där viset? Vi bestämmer oss för att lämna ankan kvar vid land ist för att bloda ner båten osv, så vi hänger den vid ett bord som står ner vid stranden så den ska bli tom på blod. Bra plan tyckte vi! :) Men icke... när vi kommer tillbaka till vassen så kommer det ju förstås två st kärringar(människor) trallande ner till bryggan. Varför dom kommer dit vet jag inte, för dom har inget där alls att göra. Finns bara vPs båt där. Folk som inte jagar kan ibland bli lite.... uppjagade? om dom får se en blodig gräsanka hängande vid ett kaffebord. Så tror jag fallet var denna gång oxå. Dom trynar på ankan, dom trynar på min bil. vP blir nojjig och tror att dom ska ringa polisen. Jag tror på vP och blir nojjig jag oxå! Det är förövrigt lagligt att skjuta gräsand. Nåja, kärringerna går därifrån och vi skjuter på en stund. Då kommer det förstås en bil, som inte alls har nåt att göra vid våran brygga! vP blir supernojjig och tror att vi ska hamna i fängelse. Jag tror på vP och börjar nästan gråta. Kommer ett gäng ankor, men vi är för rädda för att skjuta när bilen står där nere och tittar på vår hängande anka.... Tillslut sticker den iaf och vP föreslår att vi ska ta upp vättar och åka hem. Jag håller med, men av nån anledning så händer det inget, utan vi sitter kvar en stund till. När nu nojjan hade släppt lite, vad händer då? EN TILL JÄVLA BIL kommer nerkörande mot standen. !???!??! ?!??!??! vP blir helt tokig och tänker hoppa i sjön. Jag tänker lika, men är smart nog att stanna i båten. Biljäveln åker givetvis ner till stranden för att, såklart, se en blodig anka hänga vid kaffe bordet. Vill inte ens tänka på vad dom tänkte när dom såg ankan... Vi är helt säkra på att det är polisen som kommer och vi vet inte vad vi ska använda för ursäkter den här gången... tills vi plötsligt kommer på att vi fortfarande inte gjort något olagligt. Det hjälper föga, vi är nojjiga iaf och vill helst bara försvinna. Bilen stannar, ut hoppar en gåbbe som står och tittar åt vårat håll. Vi andas inte... Han sätter sej in i bilen och tillika som han sakta rullar iväg så kommer det en skock med kanadagäss. Det finns egentligen ingenting som kan få mej att inte skjuta på en kanadagås, men efter all denna nojja så förmår varken jag eller vP att skjuta ett endaste skott på dom. Dom flyger vidare, bilen åker vidare. Bilen hinner bara försvinna så plaskar det till i våra vättar, kanadagässen har vänt om och just kastat i våra vättar. Nu finns det verklingen INGENTING som skulle kunna stoppa mej från att tömma alla skott i magasinet på dessa gäss. Samma gäller vP. Jag säger åt han att börja från vänster, och jag siktar in mej på den tredje från vänster. PANG BOOOM KABOOM BADAMAMMAMOBOOOOM låter det en stund och en gås ligger kvar. Lame... Det var kanske inte direkt det bästa hållet...=) Nåja, den jag pangade ihjäl var inte helt död utan simmade i cirklar på vattnet. Ska precis skjuta ett nådaskott men då ser jag ett ljus... Det är bilen... DEN KOMMER TILLBAKA!?! ELLER ÄR DET POLISEN!?. Det är kaos?!?! Jag vet inte om gåsen ens är lagligt just nu. Inte vP heller... hjärnorna fungerar inte. Vad ska vi göra? Vi är iaf halvägs ut till gåsen tillika som bilen sätter sina strålkastare på oss. Jag kan inte börja skjuta på gåsen som sitter där och tittar på mej eftersom bilen är i samma linje, långt bort, men iaf. + att icke jägare kan uppfatta det som störande när man åker ut mot en skadskjuten fågel och börjar bomba på den från båt...
Jant: "WHAT THE FUCK PANSNE, vad fan ska vi göra?" 
vP: "Jamen... jamen.... jamen... asså... för fan... ta upp den"
vP kör mot gåsen som sitter där och tittar på mej. Jag tar ett tag runt nacken på den och kastar in den i båten. När man tar ett tag runt en kanadagås nacke och kastar in den i en båt så kan den ibland bli förbannad. Denna gås vart oxå förbannad. Vingarna var säkert en meter långa och den flaxade och var tokig medan jag höll ner den i båten så hårt jag bara orkade. Bilen står med lyktorna mot oss. Här kommer det minneslucka i allt kaos, men gåsen är iaf vild och slår mej med sina vingar över armar och huvud. vP kör tillbaka till vassen och försöker sen ha ihjäl ankan med hjälp av en åra. Det funkar, den dör... Bilen är fortfarande kvar men börjar rulla iväg. Vi är just nu i chock och vill bara hem, men nej, av nån anledning så är vi kvar och blir kvar. Bilen är iaf borta och vi är helt säkra på att snart kommer polisen vilken minut som helst... Iofs har vi fortfarande inte gjort något olagligt... om nu gåsen är laglig....  Nåja, vi sitter några minuter och så glider det förbi en anka som vi skjuter på. Den flyger vidare givetvis men när jag vänder mej tillbaka så har kanadagåsen återupplivat sej själv!?!? Den sitter där och tittar på mej. Den väger 20 kg, har 1 meters vingar och den är sur som fan! Jag är rädd, vP sitter och skakar av rädsla och det är mörkt ute och om några minuter kommer polisen helt säkert! Jag tar ett nytt stryptag på gåsjäveln och brottar ner den och lyckas till sista avliva den. Nu är den död! På riktigt! Helt död! Här går gränsen, nu ska vi iland. Vi åker i land, hämtar gräsducken och hem till vP. Kastar ur skit och nu sitter jag hemma och gömmer mej under soffan. Fick iaf reda på att gåsen är laglig


Gissa vilket kaos en sån kan ha i en liten båt med ett par händer runt nacken.


Lite storleksskillnad på dessa två fåglar.


Faggots.... Kolla tassarna lixom...

Kommentarer
Postat av: jansne

bög and... som försöker våldta gåsen...

2008-09-27 @ 21:21:47
Postat av: jansne

btw.. jävla gåbbe som kom ut å glodde på oss när vi bärga gås..:S

2008-09-27 @ 21:26:11
Postat av: omg

hahhahahaa D:

2008-09-27 @ 21:29:49
Postat av: Evil -Einar

LOL haha Låter som d va tur att jag int masade mig dit :p

2008-09-27 @ 21:46:01
Postat av: Fläge

Jävla idioter :)

2008-09-28 @ 11:21:06
Postat av: jansne

e d nå fler som måst skriv in bildkoder för att kunna kommentera?

2008-09-29 @ 17:29:54
Postat av: Agne

Ni verkar ha något fel på era patroner, har ni köpt dom på någon marknad? Byt till bättre grejer så slipper ni slå ihjäl fåglarna med årorna. Det är väl jakt ni sysslar med eller är det baseboll kanske,

2008-10-04 @ 19:55:09
Postat av: Sven

Är ni verkligen säkra på att det är tillåtet med fågeljakt nu? Tror att det var KGB,FBI eller SÄPO som spanade på er. "SNART KOMMER DE O TAR ERRRRRR.....

2008-10-04 @ 20:51:50
Postat av: gammel fnaske

me tanke på att d va gamla kärringar, så måste dom ha infiltrerat byns syjunte förening isf..

2008-10-05 @ 00:44:53
Postat av: Cassiopeia

Händer inte mycket på den här bloggen, dags att krypa fram från soffan nu jant. Stackars diva som inte får vara med jaga längre eftersom husse är skraj.

2008-10-07 @ 22:12:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0