Kan det bli bättre? :D

Vaknade tidigt imorse, typ 8?, och trallde upp och skulle mumsa lite frukost. Tittar ut genom fönstret ner mot sjön tillika som jag tuggar på min macka, och vad ser jag? TVÅ GUDING PRECIS UTANFÖR MIN BRO! Håller på sätter mackan i halsen när jag ser gudingarna simmar runt där nere. Kastar mackan, skriker på Diva, på med stövlar och jacka + byxor. Greppar .22an och plitar i 3 skott med darrande händer. Smyger ut sakta sakta längs skogskanten, tittar upp och ser att gudingarna liggar kvar! Dom är på ca 60m nu och jag fortsätter mitt ninjasmygande ner mot stranden!

Smyger en stund till och tittar upp bakom berget och ser en guding på ca 20m. Vet ej vart den andra tog vägen. Siktar in mej och BAAM! Årets försat guding är ett faktum! Precis som jag tittar upp på den nypangade gudingen så dyker den andra upp precis bredvid den döda (tydligen varit under vattnet och ätit). Den ser sin döda m8 och börjar flaxa iväg, men Jant-Super-Sniper pangar den halvt i luften och guding nr 2 är i grytan!  :D :D

Diva simmar ut efter gudingarna, inte allt för nöjd över det kalla vattnet, men men :)

Btw, fick 1 "Alla" att panga... "trots Er försenade ansökan" :)


Dålig bild igen, men men :/ Dom är så söta



Idag börjar jakten på Alfågel oxå... 1 april :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Snyggt! Kommer bli en bra vår! :)

2009-04-01 @ 11:28:51
Postat av: simon

säger bara: aprilskämt! fotot är säkert taget 1996 plus att du har photoshopat in din skalle..

2009-04-01 @ 11:35:13
Postat av: Jant

Du kan ALDRIG vara säker... Ska aprilskämta hela April och Maj :)

2009-04-01 @ 11:42:13
Postat av: April

HAHA! Jag gick på det först :P Vet ju inte med dej...



Börjat komma någon guding till åland då?

2009-04-01 @ 15:57:15
Postat av: Anonym

april april.. du som inte sku träffa en sjö om du så stod på botten av den.. så inte så värst troligt att du sku träffa en guding me 22a

2009-04-01 @ 21:05:41
Postat av: Jant

MB kan berätta historier om mitt .22 skytte med hans .22a. Stackars Bosse fick torr tunga när han gapa så länge efter att ha sett mina makalösa skott avlösa varandra!



Vilken dag som helst nu så börjar det ramla guding från skyarna... vilken lycka!



+ kråkor, min nya favvo jakt

2009-04-02 @ 00:24:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0