Sämsta skyttarna någonsin!?

Förr förraste helgen trallade vi ut till sunskären... vi skulle ut och "ge på" så att säga. Jag, MB & vP tog m/s Aeg och spättade rätt ut i havet med sikte på Polen! Vi hittade som tur va Sunskären på vägen och checkade in i en stuga på en av alla holmar!


Jag och vP

Stugan där vi checkade in. Billigt och bra! Inte alls så risig som den ser ut på bilden... dålig bild av vP!

Jag och vP satt en stund på kvällen och tänkte skjuta en Alla eller så, medan MB satte eld i spisen och fixade grillningen (orka jaga när man tagit sej enda ut till Sunskären?).  


von Pansne med mord i blicken!

vP: Snyggt skott Jant, men varför sköt du kärringen?

Vet inte varför MB sa något så dumt eftersom ingen av oss sköt nåt på hela kvällen...  eller föresten, jag panga faktiskt på en fågel (måste varit en Alla) men den vart skadskjuten och landade på berget. vP drar till ett skott som missar när Allan springer runt på berget och sen vänder han sej mot mej och frågar: Ska du ha den där?
Jant: ehh? Jag sköt ner den, du har skjutit på den... klart fan vi ska ha den... ?

Tillika som vi divlar så springer fågeln ner i vattnet och dyker och kommer aldrig upp igen! SATAN!! Där kunde jag ha haft kvoten fylld direkt! :D *bummer*

Nåja, vi drar tillbaka till stugan, hittar en lätt överförfriskad MB som sitter och eldar så spisen glöder.
Vi grillar lite, dricker nån öl, liten whiskypinne, pratar gamla minnen... nya minnen... påhittade minnen... osv!


MB berättar rolig historia, jag är överdrivetglad


MB tar kort på vPs blixt


MB


Crazyeyes-vP!


Jag sa åt vP att packa lätt, men tydligen måste man ta med ett helt jävla kök för att kunna överleva en natt på en holme

Vi sov några timmar sen iaf och på morgonen trallade vi ut till en random holme för att fylla våran kvot! Vi vart lite lätt försenade då jag ställde min väckarklocka fel, vP stängde av sin och MB glömde ställa sin klocka... Dock vaknar MB när det blev lite halvljust och då började han yla om att vi är sena och måste skynda iväg.

Spättar iväg med båten, kasta ut lite vettar, byggde nån miniskåra och väntade på Allor... Allor är, lite turligt, rätt morgontrötta dom oxå, så vi hann ganska bra få ut vettar osv innan dom började flyga.


vP, nyvaken, i väntan på att få fylla kvoten!

Men sen började dom flyga... på riktigt! Dom storma oss från alla håll! Eller egentligen bara från ett håll... från havet. Dom kommer från ingenstans. Ensamma, 2och2, 43och43, dom kom i alla möjliga kombinationer! Vi sköt så bössorna glödde! Jag kunde bokstavligt talat värma händerna på pipan efter allt skjutande! Det var KAOS!

Jant:
Vänster... jävlar i helvete vad vänster! *fummlar med omladdningen*

Det kommer 5 olika högar med fågel. MB mummlar något om solförmörkelse, men det är Allor som täcker solen! 1000-tals! Vi ger på ... REJÄLT! Aldrig varit med om något liknande! En gång i Eckerö vart vi attackerad på liknande sätt av knipor, men det här är värre....  Efter att ha skjutit konstant i flera timmar, fått skavsår på pekfingret, ont i axlen och skotten börjat ta slut så bestämmer vi oss för att ta upp vettarna och åka hem.

När vi tar upp vettarna och ska bärga alla fåglar vi skjutit så ser vi till våran förvåning att det inte finns en endaste fågel att plocka upp? Ingen alls....!??!? Jag trodde lätt vi hade fått typ 34 fåglar på morgonen, men der visar sej att vi inte hade träffat en endaste fågel... Snacka om ångest... så många fåglar, så många skott och sen ingen fågel på vattnet?!?!? Sjukt.... :D

Nåja, vi grinar inte över det... det var ju fint här ute och naturupplevelser och sånt fick vi ju oxå! Vad mer kan man begära? En fylld kvot då eventuellt, men vi får nog fler chanser :)


Båten i naturhamnen


Jag och MB tittar på moln

Tyvärr blir det ju ingen bild på fångsten denna gång eftersom vi inte fick någon, men kanske nästa gång :) Inte får jag så mycket filmat heller.... suxxor
Vi har varit ut till Sunskären en gång till efter detta jakttillfälle, men den storyn kommer senare.

Ett citat oxå:
vP: Var i helvete är Sinolen??
MB: Luuuuuugn Pansne... vi har fortfarande öl och whisky kvar!




Jag och Divius-Bertius åker ut och pangar nån random kråka lite nu och då :)


For now

/Jant


Kommentarer
Postat av: Kannibal Börje!

Ni har skjutit er kvot nu!!! Sluta ljuga

2009-04-28 @ 09:15:18
Postat av: vP

Nej vi träffa inte nått! Måste ha vart saga skott vi sköt med.. :D

2009-04-28 @ 10:00:59
Postat av: Anonym

Inte helt ovanligt att man blir utan.. vet många som inte fyller kvoten fast dom är ut rätt ofta :p

2009-04-28 @ 10:43:19
Postat av: Simon

Hur vågade ni lämna Bosse ensam i stugan med all alkohol? Det sku jag aldrig göra..

2009-04-28 @ 14:03:03
Postat av: vP

simon.. det fanns ju sinol kvar..

2009-04-28 @ 22:34:53
Postat av: Kannibal Börje!

Jo men så säger alla för att man ljuger. En jägare håller sig till utdelad kvot, men just ja här finns inte jägare utan bara "hangarounds" rovdjur eller ska jag säga preachers!

2009-04-29 @ 06:19:00
Postat av: Anonym

:D

2009-04-30 @ 08:53:46
Postat av: MB

Får jag ditt nummer Kannibal Börje så bjuder jag på jakt, har en av ålands bästa skrakmarker :)

2009-05-01 @ 14:49:42
Postat av: MB

btv kiosken du är inbokad på jakt här snart...

2009-05-01 @ 14:51:25
Postat av: Walp

Ge mig del 2. Ge mig nu, måste ha mera jaktljug. MS Aeg knäcker för övrigt.

2009-05-03 @ 15:31:38
URL: http://www.ps3sverige.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0