Dialog

En gång för länge, länge, länge sedan så var några killar ut och jaga. Minns ej vem det var, eller om det ens är sant, men enligt legenden så ljöd följande dialog vid ett tillfälle...


MB: Det kommer fågel...

Jant: Vad e det för någgi?

MB: Det är svärtor!!!! GE PÅ SÅ SATAN NU!

Jant; JAJJA!!

*PANG PANG PANG PANG PANG PANG PANG PANG*


MB
: Perfekt, jag fick en gåbbe!

Jant: Jag vet ej vad jag fick...

MB: Varför flyger det guding bland svärtorna? 
Jant: ...?
MB: satan, jag sköt en åda

Jant: Jag oxå... bra början


Låter precis som dom där som brukar sitta bakom oss.... Men vem vet om det ens är sant?



R.I.P.


Senare fick jag höra en annan osannolik historia.

MB: Det kommer prackor... ta dom du...
Jant: Vilken är gåbben då?
MB: Men har du inga linserna idag heller?
Jant: Nae....
MB: Den högra är gåbben

note: Fåglarna flög inte bredvid varandra, utan precis i linje.

*PANG*

MB: Nice shoot... synd att du sköt kärringen...
Jant: Men va fan... du sa höger?
MB: Dom flög ju under varandra...
Jant: Men va fan säger du höger för då??
MB: jaja.... den vart skadskjuten iaf... men nu kommer det tre prackor till...  Skjut du så fixar jag kärringen på vattnet
Jant: Vikken är gåbben då?
MB: Den längst till höger igen.

*PANG* *PANG*

MB: Men för helvete... 
Jant: JA MEN DU SA JU FÖR SATAN HÖGER!!
MB: Ja, jag kanske såg fel, men varför skjuter du ner två fåglar när det bara finns en gåbbe?
Jant: ... ...?!
MB: Bra, ni har vi tre skadskjuta kärringar på vattnet som alla simmar åt olika håll....


Även denna story är högst antagligen tagen ur luften...


Namnen är givetvis påhittade. :p


Kommentarer
Postat av: Anonym

länge sen? va d int förra våren? :D

2009-03-13 @ 21:26:35
Postat av: Jant

Ingen aning, jag har bara hört historierna berättas från mun till mun

2009-03-13 @ 21:42:43
Postat av: sandberg

standard diskussion skulle jag säga

2009-03-13 @ 23:32:07
Postat av: RE

Älska jaktstorys :)



2009-03-14 @ 14:03:12
Postat av: Anonym

Äntligen är JANT tillbaka i sina gamla fotspår!

2009-03-16 @ 19:55:53
Postat av: Walp

Haha förbannat bra Jant... mera sånt. MERA

2009-03-19 @ 10:19:11
Postat av: hängiven jägare

Minns en gång i gryningen för länge,länge sen, när Gud va ung. Satte ut svärtesvettarna i mörker. När vi en stund senare kom till skåran, låg där 6 svarta fåglar, utom vettarna. Innbördesdiskussionen vart kort men kraftfull: SKJUT ! Efter att skottsalvan tonat ut, och efter kontroll av resultatet, kunde konstateras att det låg 4 mycket döda ådor bland vettarna. De va då min kamrat utbrast : Fan , de va inga svärtor de där ! Sen vände han sig om å spydde ett par munnar, vilketnog berodde på gammal fylla, plus att han just lagt in en försvarlig mängd pissljummen Kosso.

2009-03-23 @ 13:26:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0