Hämnden är ljuv!

För många många många månader sedan så hade jag ett gäng guding/ankor/knipor eller dylikt hängandes under trappan. Dom skulle hänga där och möras lite några dagar. Nästa morgonen när jag kommer ut så ser jag att någon har rivit ner en fågel + att det saknas en. Stackars Diva vart direkt anklagad av vissa, jag vägrade tro på det och sökte vidare efter sanningen. Anade en konspiration!

Jag sätter ut en mårdhundsfälla i skogen och kastar in en gammal knipskalle i den! Fällan fick väl stå där kanske 6 månader och hoppet om att fånga mårddoggen minskade för varje dag som gick utan fångst... Finns det ens en mårddog? eller är Diva skyldig?

Men plötsligt för 2 veckor sedan så ska jag upp till fällan igen. Kommer halvvägs då Diva blir stel och står och sniffar sådär som hundar sniffar och sen blir det galopp upp till fällan och ståndskall! Mycket snopen ser jag en mårddog springa runt i fällan. Fällan är sjukt liten, men mården springer runt i den obehindrat med Diva 30cm från gallret och hetsar den och skäller livet ur sej.
 
Varför mårddoggen bestämt sej för att gå i fällan nu vet jag inte. Det enda som fanns kvar från knipan borde varit lite fjädrar... men det lukta väl gott :P

Trallar hem och ska hämta .22an, men hittar inga skott... Söker en bra stund innan jag bestämmer mej för att det nog är bäst att skjuta mårdhunden med en Remington 870 Express! Trallar iväg upp mot mården igen, pillar in pipan i buren, blundar, trycker av... sen är det tyst. Mården slutar väsa åt mej, Diva slutar skälla... det blåser inget... allt är bara tyst...  Det ligger hämnd i luften! och krutlukt!

Efter 6 månaders väntande (eller 9?)  fick jag äntligen min guding-tjuv och Diva är frikänd och en fri hund! :) :D


Alla bilder jag tog vart jävligt suddiga! Blir nog att investera i en digikamera till vårjakten! Tycker mården ser liten ut, men har pälsat så få mårdar så vet inte så noga!


Nån som känner igen han? Han har en bror som stryker omkring här

Några dagar senare så börjar det snöa och jag trallar upp dit igen och ser att det är nya mårdspår bredvid den döda mården. Tar med mej Diva och pusten och börjar spåra den... trallar efter den typ 2-3km innan den går in på en tomt här bredvid där det är fullt med folk om spränger och gräver... Irriterade ger vi upp jakten.

Två dagar efter det så kommer det mera snö under dagen och ny chans att spåra kommande dag. Kommer hem efter jobbet, tar med Diva och hinner inte gå mer än 30-40m från huset innan jag kommer på mården igen :D Lottot...
Följer den ca 10-15 meter innan den gjort en 120graders vändning och plötsligt är det hundspår som löper parallellt. Hur!??!
Jo, eWick släppte ut Diva på natten när hon kom hem och tydligen gjorde hon det så passligt att det var precis som mårdhunden passerade utanför. Diva hade haft fullt skall och sprungit iväg så fort dörren öppnades, enligt källor...


Annars är det lugnt med jakt. Det betyder givetvis inte att man bara ligger på soffan. Varje dag tränas det inför vårjakten!
vP lyfter tunga vikter i Postens gym och springer runt på "stavgångs-maskiner" för flickor. MB går raska promenader, 10km varje dag. Vi fixar vettar, planerar jakter, strategier, tränar Diva, putsar vapen, sparar pengar till patroner, fixar båtar + trailer, infiltrerar sjöbevakningen, tuktar Kim G. Så snart första gudingen kommer till Åland kommer vi vara redo.

Glöm inte att ansöka om Allor... 0 = oändligt antal!

Btw, jag har fyllt år... 23 Januari, många har glömt att ge mej present!


Bara i Eckerö...

Kommentarer
Postat av: Fanclub

Haha, Eckerö i ett nötskal. Den ska dit!

2009-03-09 @ 21:34:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0