Kråkjakt

För någon vecka sedan så ringde MB och ville jaga kråka. Sure thing, tänkte jag. Tyvärr blef det som vanligt mycket snack från Eckerö.... och vädligt lite jakt, så det föll bort lite där ett tag. Men sen hamnade jag inte på ett forum för en dryg vecka sedan och  där såg jag en omröstning. Det gällde vilken typ av jakt som folk tyckte var roligast. Ledde gjorde "Jakt med bulvan". Surfade vidare och kom in på kråkjakt. Jag fastnade direkt! Pluggade vidare om kråkjakt och fick lite tips här och där, några dagar senare var första kråkjakten planerad in i minsta detalj! Jag, vP & MB skulle slakta kråka som aldrig förr den kommmande lördagen! Det var bestämt! Allt var klart!

Det viktigaste med kråkjakten är tydligen uven. Det duger inte med en vanlig plastuv som man kan köpa i affären. Eller det duger väl, men "profsen" säger att dom suger och behöver modifieras kraftigt. Jag litar på dom!

MB hade uv (plastuv gissar jag, den användes senast för 20 år sedan), vP hade skott & jag hade skill! Vad skulle kunna gå fel? Det mesta, och det visste vi alla från början. Jag och vP räknade kallt med att MB skulle bli full och avtuppad i Eckerö, så vi påbörjade ett mini-projket och lagade en egen uv. vP hade lagat en egen uv tidigare, så det skulle inte bli några problem alls. Jag var skeptisk iaf...

vP gjorde lite förarbete och sedan byggde vi uven på jobbet. Det vart inte exakt vad jag väntat mej. Inte ens nära....


Redan här började jag bli lite kluven på om vi skulle fortsätta


...


Ninja-uven...


Ögonen är viktiga oxå...


Okay, the joke's on us! WHAT THE FUCK?

vP är inte lika skeptisk som mej, snarare tvärtom. Han messar mej senare på kvällen och har planer på att säga upp sej från jobbet och börja masstillverka denna uv.
vP: Tänkte dej själv, Jant... vi kan bli rika!
Jag gick inte att övertala just då.

Det tog oss ju ca 30 minuter att få till detta kadaver men vi hade lite satans roligt under tiden!  SNÄLLA BOSSE, BLI INTE STEN, vi behöver din uv!

Fredag kväll
Kvällen före kråkjakten så säger ju givetvis MB att han är trött och inte tänker komma med. Suprise, tur som fan att vi har lagat en egen "uv"! Varför folk kallar den för "fet hare" eller  "Barbapappa" vet jag inte, men dagen efter ska den iaf upp i ett träd och locka till sej kråkor! Tom panikvärvas inför jakten och på lördagen stiger vi upp kl 6 och trallar till vPs stugor! Kastar upp den feta haren, riggar lite skyddsnät, häller upp kaffe... och väntar... och väntar... och väntar!


Uven i ett random träd, inte vid jakttillfället dock.

Enligt forumet jag läst på så ska det nu komma massor med kråkor som ska skrika och snurra runt uven och vi ska typ skjuta ett 20-tal. Det blir inte så...


Tom & vP väntar på att den storslagna kråkjakten ska ta fart

Vi hör iaf några kråkor som skriker lite runt om oss, men inte så nära att vi ens skulle se dem... Tider går och Tom verkar mest intresserad av sin macka och sin saft. vP däremot är super nervös och får ont i magen av all spänning. Jag försöker lugna honom, men han är för upphetsad för att det ska gå att lugna ner honom. Efter ca 1 timmes väntan så kommer det faktiskt en kråkjävel flaxande. Varför vet jag inte, men knappast pga uven. Vi hade kommit överens om att inte skjuta den första, utan låta den flaxa runt uven och skrika för att locka till sej andra kråkor. Så bli inte fallet, jag skjuter den så snabbt jag ser den. Ingen av dom andra hinner ens reagera. hihi

Pang pang och kråkan vek ihop till ett vackert paket och trillade ner bakom oss med ett konstigt knack. Går runt boden och ser att den ramlat ner på taket på vPs ena stuga!

Tur att man inte sköt en kanadagås, den skulle väl gått rakt genom taket.

Hinner bara titta till den döda kråkar så kommer nästa kråka flaxande. Vi väntar givetvis på att den ska få flaxa och kraxa runt uven för att locka andra kråkor.... eller så inte, jag skjuter den direkt oxå! :D
Den blir dock skadskjuten och börjar springa på marken. vP springer nästan lika snabbt som en skadskjuten kråka, men endå inte, så han fuskar lite och drar upp pusten och avlivar den. vP vs kråka = 1 - 0! GG Pansne! U rule!

Efter det avslutar vi jakten. Det fanns inte spec mycket kråka nu tror jag, och helt ärligt tror jag våran uv kanske behöver moddas lite före vi använder den igen, ev kanske den oxå bör brännas. Jag ska åka och köpa mej en uv imorgon iaf.

Dagens resultat

Kolla vPs ansikte, så ser en riktigt lycklig von Pansning ut! Btw, uven har blivit moddad med fjädrar från en gräsduck, ögonbryn typ :D

Senare på kvällen var jag och spelade poker och skulle sno pengar från lite nåbbs vid ett homegame.
Tyvärr så fanns det väldigt få nåbbs.
Jojj3 - Rank 1 2009 @ Åland
TomGus456 - Internetlegend, run good 4 life
PAF-Floor-Johan
PAF-Dealer-Harry
PAF-PRO-Ante Sarling
Grem Pure madskill
etc etc.

Totalt var vi 12 pers tror jag. hamnade iaf HU mot Jojj3 med en 3:1 chiplead, som jag tappa! Sjukt irriterande! Anyways, fick ju lite slantar till en riktig uv nu iaf =)

gn


Kommentarer
Postat av: Snö

Jävla snön kommer ju skrämma iväg gudningarna!

Söt fet hare ni laga :D



2 kråkor i handen är ju iaf bättre än 0....?

2009-03-23 @ 21:10:44
Postat av: vP

vi kunde ju inte direkt rå för att färgen åt sönder hela uven att den såg missbildad ut... :( vi får använda annan färg nästa gång..

2009-03-23 @ 21:11:11
Postat av: erik

kika på http://www.ksdata.se/images/faglar/images/berguv.jpg när ni bygger nästa så kommer de gå kanon :D Tycker inte den första liknar en hare..däremot har den svalt 2st.

2009-03-23 @ 21:56:02
Postat av: simon

vilken jävla fet värsting uv! skitsnygg..

2009-03-24 @ 12:34:30
Postat av: Anonym

vilken jävla fet värsting uv! skitsnygg..

2009-03-24 @ 12:35:14
Postat av: Anonym

Jant, tjuvskyttarnas okörnte konung, jag tycker du borde starat en "fond" dit alla jägare kan betala in typ 20e, som sen kan användas till böter för kamrater runt om på Åland som råktar i trubbel med lagen pga felskjutningar av guding och andra diverse arter.



Betalar man in 20e till en pott så kan man få den potten ifall man skulle råka emot ta böter. Chansen är inte så stor att många åker fast, men det som åker fast kan få delar? av potten.



En fundering bara

2009-03-24 @ 15:25:56
Postat av: lal

Varför har eran "uv" en kuk? :D

2009-03-24 @ 15:43:43
Postat av: Jant

ty ty simon :P



Du som ville betala in pengar till ett konto, det är bara att börja skicka pengar åt mej :P



lal: Kuken får du fråga vP om...

2009-03-24 @ 15:56:26
Postat av: Barnkanalen

Varför skjuter ni på mumintrollet? Tyckte ni inte om sagorna när ni var små?

2009-03-24 @ 20:59:12
Postat av: Walp

Legendariska historier som alltid, ge mig mera och ge mig mera nu Jant. Satans ful uv också, ni kunde inte bett MVHS om lite hjälp som ändå har lite konstnärlig ådra i sig?!?! Satans ful.

2009-03-29 @ 20:45:13
URL: http://www.ps3sverige.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0